Gå til innhold

Leker til 5 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

hva slags leker har dere til 5mnd gamle babyer og oppover. Mini er 5 mnd og begynner å kjede seg tror jeg. Hun har 2 forskjellige babygymmer som jeg bytter på lekene på. Hun har diverse rangler, dokke, tøybøker, duplo som er fin å studere, bamser, ficher price sangbok og et aktivitetssenter. De to siste tror jeg er litt for vanskelig for henne. Men det stod at de var fra 3-36 mnd når vi kjøpte dem. Hun har også en ficher price musikkspiller som hun elsker å ligge å se på,,, men ikke hele tiden selvfølgelig. Jeg må hjelpe henne å skru på lyden da, men ligger hun sånn at hun får sparket i den (jeg har bindt den fast), klarer hun å få på musikken selv. Dette er selvfølgelig ikke bevist. Hun har også et akvarium som spiller lyd og lyser når hun dytter på den.

Hun er motorisk langt fremme. Ruller begge veier, drar seg rundt i ring, og kanskje litt fremover, men heller mest bakover. Men sosialt er hun vel ikke så langt fremme. Er ikke sikker på om borte titei er noe morsomt.

Hun har ikke alle lekene fremme på en gang. Jeg bytter på litt. jeg har også begynt å gi henne kjøkkenredskaper å titte på. Men det er mye sutring om dagen. Akkurat som hun kjeder seg.

Vi tenkte vi skulle ut å hande noe leker, er det noen som har noe forslag? Hun er veldig glad i fjernkontrollen og begynner å fatte interesse for mobil. Så jeg lurte på å kjøpe en lekemobil til henne. Men andre forslag?

Skrevet

Gutten min på 5 mnd elsker pc'en; kanskje din også gjør det? :)

Hvis babyen din liker vogna og kan være i sportsvogn (bygg opp med puter etc), så er det sikkert stas å være utendørs og se på naturen før det blir for kaldt :)

Mtp konsentrasjonsevne så kan det være bra å tilby barnet bare èn leke innimellom, slik at de rekker å fokusere og konsentrere seg om en ting av gangen :)

Gutten min er veldig sosial og mest glad i kommunikasjon - samtaler ansikt til ansikt, at mamma synger sanger som Lille Petter Edderkopp, osv.

Skrevet

hei

takk for svar. Ja godt mulig jeg tilbyr en ny leke for fort. Jeg lar henne ligge å studere leken, men hun blir fort lei. Kaster leken unna. viser lite interesse om hun får den tilbake.

Jeg synger for henne og det elsker hun.

har ikke dratt frem sportsvogn delen enda, men tenkt på det. Kanskje jeg skulle gjøre det.

Skrevet

Hei! Siden du sier hun er litt foran motorisk kan det kanskje være at hun er lei av å ikke komme seg dit hun vil? Hun ligger enda skriver du( men kan rulle), og hun har absolutt begynt å se seg om. Hun vil bort til den interessante tingen borti hjørnet av stua di, men klarer ikke!

I tillegg har babyer lite muskler, og det er litt ubehagelig å trene de opp i starten, derfor går alt tregere enn de ønsker. (Sånn er det for oss også:P

Jeg tror ikke du har dårlige leker, de skiller ikke mellom sånt enda. Det høres ut som du har mer enn nok for henne å velge i.

Her har det vært helt normalt med sutring til de har knekket kodene for åling, og litt til sitting/krabbing. Mine to har vært helt like der selv med et tiårs forskjell:)

Skrevet

Min erfaring er at de mest spennende lekene i den alderen er ting som ikke skal lekes med, f.eks mobil og fjernkontroll. Lekevarianter av dette er gøy i ca ett minutt..:P

Når det er sagt så er min lille tulle på 5,5 mnd for tiden glad i å leke med kjøkkensleiver/visper ol, hun er glad i en fisher price hund som spiller/prater når man trykker den på mage, hånd ol. Hun trykker jo ikke bevisst, men når hun driver med den kommer hun borti de rette stedene og det synes hun er moro. Vi har også tatt frem en sånn sak hvor man må trykke/dra i en spak så kommer det figurer opp (fisher price). Denne er også artig. Dessuten er hun veldig glad i ulike dokker. Har noen tøydokker ment for baby som hun er veldig glad i. Ting med speil er selvsagt også kjekt :)

Har du forresten en multipupp? Sånn liten gummiball med mange tagger?? De ser forferdelige ut, men alle mine 3 har elsket dem som babyer. De er også gull verdt når tennene er på vei!

Min lille er veldig sosial. Hun elsker å være med der det skjer, og er helt med når vi leker ulike klappeleker ol. Da holder hun meg i lillefingrene og "klapper" fornøyd med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...