Trilletrill Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Så har jeg omsider opplevd min første SA. Ganske ukomplisert og tidlig i uke 4+7 men hjerteskjærende som bare det. Føltes ut som en helt vanlig mens. Men lurer på når vi skal sette igang igjen? Sist ble vi gravide på snaue 3 pp. Har kjempe lyst til å sette igang men begynner å kjenne en smygende frykt for neste svangerskap...litt sånn halvveis panikkfølelse. Har fått progesteron tillegg av gynekologen min som også tenker på å sette meg på pergo om jeg ikke blir gravid før jul. Men vet ikke om jeg har problemer med el siden vi begge gangene har blitt rask gravide.
mamma til s@lma Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Så leit var det at du mistet jeg har selv opplevd 3 SA så vet litt hvordan du har det. Når det gjelder når man sette i gang med prøving etter SA , så er det anbefalt å vente en syklus, slik at du får en vanlig mens og har noe å utgangspunkt når du skal regne ut termindato ved neste graviditet. Det er også for at kroppen skal få komme tilbake til balanse etter hormonstorm. Og så er det jo best å teste negativ på G-test, slik at du vet hvor du står, før du skal teste for ny graviditet. Men man mener ikke det skal være farlig å bli gravid rett etter SA , altså uten å ha en menstruasjon i mellomtiden. Mange opplever det fordi kroppen er ute av balanse, man vet ikke når man får eggløsning, og så er det litt hormoner igjen som hjelper å bli gravid da, akkurat på samme måte som etter fødselen. Hvis dere ble fort gravide begge gangene, så er det jo bra tegn, men jeg skjønner ikke helt hvorfor gynekologen din vil sette deg på pergo, hvis hun ikke vet en gang OM du har problemer med EL , og så tok det ikke lang tid før du ble gravid før.. man pleier jo å måtte vente til det er gått ett år før begynner med utredning.. Man skulle tro at en gynekolog vet hva hun /han driver med, men ser ikke logikken i dette, jeg. Men uansett, trist var det , håper at det ikke tar alt for lang tid før det klaffer igjen, vet hvor ivrig man er etter at man har mistet.. Så ønsker deg bare masse lykke til og sender en trøsteklem
Trilletrill Skrevet 30. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. september 2011 Takk for svar! Ja det er leit. Vet ikke om jeg er heldig eller ikke men har i allfall en gynekolog som ikke er streng med å gi meg ting som jeg har lest andre nærmest må mase seg til. Hva gjelder pergo sa hun at det er en liten sjanse for økt tvillingunnfangelse men at vi skulle vente litt og se. Hun har doktorgrad i svangerskapkomplikasjoner og har jobbet mange år på Rikshospitalet. Som hun selv sa så ville hun vente til etter jul og se det ann. Men progesteron krem har jeg iallfall fått nå, dette fordi jeg spotter slik i tide og utide i syklusen. Hun sa at vi skulle vente 1 syklus for da var sannsynligheten for å miste i sa mindre. Fastlegen min (som jeg neppe tror vet hvor noe som helst om graviditetskomplikasjoner) sa at det bare var å kjøre på hvis vi var klare for det mentalt. Håper det går bra neste gang og at ejg har statistikken på min side!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå