Gå til innhold

ser mange "mistenker " at de venter flere.... hvordan forspeiler en slik formellelse seg??

På'n_igjen!

Anbefalte innlegg

altså, det er mange som tror det er tvillinger, og får dette undersøkt. jeg har hatt to graviditeter, ikke vært dårlig omtrent mens denne her (8 uker på vei) er jeg så dårlig at jeg er sengeliggende. er dette ting som kan ha med flerlinger å gjøre?

Fortsetter under...

jeg va kjempe dårlig me en gang jeg nesten ble gravid,og jeg gikk me to=) d kan ha noe me flerlinger å gjøre..ofte blir de me flere i magen dårligere en de med en! jeg var sengeliggene leeeenge å jeg var på nippe me å gi opp.. håper kvalmen forsvinner like fort som den kom;)

Jeg var dårligst i mine 2 første svangerskap, da jeg fikk en begge gangene.

Nå i mitt 3 svangerskap med tvillinger har jeg vært frisk som en fisk....

Så jeg tror ikke det har noe å gjør med hvor kvalm du er............. Men jeg så det på magen, klarte ikke å skjule magen i uke 9, da så alle at jeg var gravid............

Annonse

Jeg må si meg enig med Diamanter på vei. Jeg har en gutt fra før, og svangerskapet med han var mye "verre" en dette. Med førstemann var det helt anderledes, da slet jeg med bekkenet og var sykemeldt fra uke 17, nå er jeg 25 uker på vei og frisk og rask.

:)

jath! Det med bekkene forundrer meg litt, hadde trodd at jeg skulle på skikkelig problemer med det, når jeg bærer på 2 barn..... men det har jeg ikke kjent noe til i dette svangerskapet......(jeg er 33 uker nå)

I mitt svangerskap nr 2, ble jeg sykemeldt pga bekkenløsning........

Jeg gikk i 12 uker uten å ane at jeg var gravid i det hele tatt denne gangen, selv om det var tvillinger (Vi trodde ikke vi kunne få flere barn). Trente beinhardt med personlig trener og greier, merket ingenting annet enn at magen ikke ble mindre og at jeg innimellom var ganske trøtt. Men så jobbet jeg en del ekstra også, og dermed trodde jeg det skyldtes jobben. Da jeg begynte å tenke at det var sannelig lenge siden sist menstruasjon, tok jeg en test og var gravid. Jeg ble henvist til ultralyd for å anslå hvor langt jeg var på vei og jeg gjettet rundt 8-10 uker. Det viste seg at jeg var 14 uker og at det var to!

jeg har mage allerede... 8+5 bare.... den stikker litt ut... synes det ser litt pussig ut, og jeg er sengeliggende 80 prosent av tiden i døgnet.... aldri opplevd noe slikt før :-|

føler meg helt kaputt. er det mulig å få tidlig ul om man misstenker 2? og hva sier jeg til legen eventuelt?

Jeg kjente magen allerede i uke fem, spøkte med at det var to men trodde vel ikke helt på det... Har også følt meg helt elendig hele svangerskapet, det er dobbelt så mye hormoner og man reagerer på dem på forskjellige måter. Var også veldig, veldig kvalm, og har fremdeles dårlig matlyst. Men dette er ting som varierer veldig...

Du kan jo alltids betale for det på en privat klinikk, jeg går fast hos gynekolog som har ultralyd og hadde første time der i uke 10, men hadde allerede vært privat i uke 6 (ville ha en duotest og hadde vært så uregelmessig at de ba meg måle fosteret).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...