Gå til innhold

Overtids-tråd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at man ikke er på overtid før 14 dager etter termin, men holder på å klikke nå jeg på -1. Så dette er hvertfall en tråd for oss over termin.

Hvordan er formene? Noen tegn på fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-2 her, ingen tegn på fødsel desverre. Rimelig lei og utålmodig nå!!

Føler meg svær som en elefant, det meste er ubehagelig siden snuppa tar så stor plass. Var hos JM i går; alt er i orden bortsett fra litt høyt blodtrykk, og lillemor har det visst helt topp der inne (sparker og koser seg) så ingen igangsetting er aktuellt før overtidkontroll om en heeeel uke *stønn*

Hvordan er formen din da Pirat 09?

Fingrene krysset for helgefødsel!

Gjest Gurimamma
Skrevet

Oh kan jeg henge med dere litt eller ??

Er ikke helt på overtid enda, har tre dager til termin, men jeg kan forsikre dere om at jeg klikker hvis denne fødslen ikke setter i gang snart !

Så dere har min aller største sympati, som tross alt går over tida.

Selv ligger jeg helt i grenseland for svangerskapsforgiftning, med høyt blodtrykk og proteiner i u.p :(

Fatter ikke hvorfor de ikke bare kan sette ting i gang ?? Babyboy er jo ferdig !!

Jeg krysser fingre for dere begge to og håper dagen/natten bringer gode nyheter for dere :)

Skrevet

6 dager over her! Formen er igrunn grei den, og ingen tegn til fødsel. Men kjenner jeg begynner å bli rimlig ferdig.. overtidskontroll på mandag, men skulle ver forberedt på at jeg kansje ikke blir satt igang før onsdagen...

Skrevet

Den fysiske formen kan jeg ikke klage for mye på, men begynner å bli dritt lei av å tisse hele tiden, for ikke snakke om halsbrann. Sex syns jeg er direkte vondt, så jeg går mange korte turer i løpet av dagen i håp om at noe skal starte. Går virkelig inn for helgefødsel her også Weegirl ;)

Her er det rom for alle :)

Oi blir du ikke satt i gang før til Onsdag Mamma Mø? Vi får krysse fingrene mest for deg da, unner ingen og gå sååå lenge over.

Skrevet

Nei om alt ser fint ut på mandag må jeg nok vente! veldig kjedlig. har allerede gått 2 uker lengre en det jeg gjorde med første. Men vi får satse på helge baby alle sammen:) Men tviler stort her.

Skrevet

Jeg er -1, og har ikke fått overtidstime før 11/10. To uker etter UL termin og 21 dager etter mens termin! Her i Bergen er de veldig på å ikke sette igang fødsler. Så jeg kan til og med regne med å gå enda en uke etter 11.10. Blir deprimert bare av tanken=/ Skjønner ikke hvordan det kan være så forskjellig fra forskjellige byer i Norge, skulle vært like regler. Er redd for at babyen blir kjempe stor, og at fødselen blir komplisert..... off=(

Skrevet

-2 på meg også, og ikke noe tegn til noe. Hører også til KK Haukeland, så håååper hun kommer innen en uke. Vil ikke risikere å komme på overtidskontroll og få beskjed om at jeg kan gå til dag 16 over før de gjør noe :(

Skrevet

Har dere født hele gjengen eller er det fortsatt noen igjen? Jeg begynner å bli lei. Mest lei av at alle skal spørre om det er noe på gang 24timer i døgnet. Tror de at jeg glemmer å si i fra om jeg går i fødsel liksom.

Skrevet

Hei overtidsdamer. Jeg er 5 dager på overtid og tror det er noe på gang nå. Jordmor strippet meg på fredag og har hatt en j....døgn med ryggsmerter/menssmerter som nå i kveld er gått over til rier ( forhåpentligvis ekte). Har vonde rier i ca 40 - 50 sekunder hver 8-10.min. Men det har vært slik i noen timer nå, så blir jo usikker da....kanskje det bare er lureri???

Håper jeg snart føder! Er virkelig lei nå...

Lykke til dere andre også.

Skrevet

Barnnummertopåvei: hvordan gikk det? Har du født??

Jeg er nå på -1.... og regner med å gå noen dager til for å si det sånn! Kjemperolig i kroppen...og lite kynnere i forhold til tidligere! Hvordan er det .med dere andre på overtid??

Skrevet

- 5 dager i dag og ingen tegn til fødsel og lite kynnere/vonde kynnere, så her er det rolig! :)

Skrevet

Argh...for noen stae unger vi har! Skal til jordmor i morgen, og er spent på om det er noen fremgang der nede!

Har noen av dere blitt strippa/tøyd? Hva fyller dere dagene med? Føler jeg bare går å veeeenter....dagene blir sykt lange!!! Bah...lei.no!!

Skrevet

Uff stae unger jah. Førstemann ga hvertfall tegn fra seg rundt denne tiden på det snart var noe på gang. Men denne jenta trives litt for godt tror jeg. Er på dag nr 4 nå, skal inn på overtids-kontroll på torsdag om det ikke har skjedd noe.

Ingen som har tøyd noe hos meg. Krysser fingrene for i natt. Orker ikke stå opp enda en morning like gravid, blir rimelig lei det.

Skrevet

Jeg melder meg også inn her nå! To dager over... Føles mye lengre, da førstemann kom 8 dager før! Magen er enorm, og jeg har vondt over alt! Håper å slippe å gå mye lengre nå!

Jeg har heller ikke prøvd noe annet enn sex for å få gang på fødselen. Var så overbevist om at den kom til å starte før termin uansett..

Men nå skal jeg til jordmor i morgen, så skal høre om hun kan strippe meg da!

Skrevet

Verste natta sålangt! Hadde KRAFTIGE tak i går kveld som ble vondere utover natta! Vokna for hvert tak i hele natt,og venta på de skulle kommme hyppigere enn 2 -3 i timen...men NEIDA! Ligge nå her med murringer...argh...why!!

Skal heldigvis til jordmor i dag..håper hun kan få skikkelig gang på ting!!!!

Skrevet

Uff, så skuffende <3prinsenblirstorebror<3. Men da er det ikke så veldig langt unna da kanskje.

Jeg våkna like gravid i dag, begynner å bli smårar av den ventinga her jeg.

Skrevet

Jeg er også fortsatt her. 3 dager på overtid! Har vært hos jordmor og blitt strippet. Har et par cm åpning, men ikke helt moden. Kjenner mer "menssmerter" nå, så kan jo være noe på gang... Fikk ny time til stripping på fredag, så det skjer litt iallefall :)

Merker du noe mer etter jordmor timen da 'prinsenblirstorebror'?

Enn du pirat 09 og tulle 11? Er du blitt strippet eller noe? Hvor skal du føde?

Skrevet

Ja da er jeg også på overtid, -1.

Har vært hos jordmor idag og alt ser bra ut med både meg og baby. Merker at babyen jobber seg godt ned i bekkenet og treffer nerver eller noe både foran og bak, skikkelig ubehagelig og vondt! Flere som merker dette? Ellers så er det det vanlige som går igjen, disse murringene og kynnerne som lurer meg hele tiden! Så nå tror jeg ikke mer på disse falske tegnene, er jo ingenting som skjer likevel ;(

Får vente til den store dagen når en bare VET at det er rier og fødselen som er i gang.

Er også så uheldig at jeg bor i Bergen, så blir ingen kontroll på sykehuset dag 7 over, og ei ingangsetting på den 12.

Så bare krysser alt og håper at denne fødselen kan starte i løpet av denne uken!!!

Skrevet

Argh....er SÅÅÅÅÅÅ skuffa!!! Jordmor mente jeg mest sannsynlig ikke ville føde av meg selv pga lang ivmorhals enda! Blir mest sannsynlig satt igang på mandag.....hadde 2-3 cm åpning da....men hva hjelper vel det....buuhuuu...så lei!

Skrevet

"min engel": oh yea! Slik har jeg hatt det i månedsvis! Tuppa her ligger laaaangt nede, og har presset på alt som er å presse på! Var sikker på hun kom til å bli født for tidlig jeg altså! Men nå er jeg på overtid ;) Så de der tegnene kan man bare drite i ;)

"prinsenblirstorebror": huff.... men du... det kan jo være hun tar feil.... Ble du strippet i går da? Jeg har også et par cm åpning, men endel livmorhals igjen, og min jordmor sa at det nødvendigvis ikke hadde så stor betydning hos andregangsfødende. Tror det kan modne seg ganske raskt... Får krysse fingre for at jordmora di tar feil!

Jeg ble jo strippet i går, og hadde endel menssmerter utover dagen. Nå tror jeg at jeg har rier.... Tror jeg har hatt det store deler av natta. Men de er svake altså! Kommer ca hvert 10 min og varer et lite min. Sist fødsel startet med vannavgang og sterke rier med en gang, så var prinsessa ute på 4t og 45 min. Så slike rier som dette er helt ukjennt for meg! Er forberedt på at det kan stoppe opp igjen.. Så får bare se det ant, om det øker på eller hva det gjør... Men noe skjer iallefall :)

Håper på litt action til dere andre også! :)

Skrevet

Oyoyoy!!! Så spennende!! :-)))) Du må holde oss oppdatert!! tenk ikke lenge før du får se prinsessa di!! ;-)

Håper på hun tar feil, men får ta utgangspunkt i å bli satt i gang...så blir det heller en overraskelse om han dukker opp før ;-)

Masse lykke til!!!

Skrevet

Takk :) Still here.. dabbet av litt på morgenen, men lurer på om det tar seg opp igjen nå. Slimproppen eller noe av den gikk i stad også. Helt rart dette, men denne fødselen ser ut til å bli helt annerledes enn forrige! Føles mer som en typisk førstegangsfødsel der ting tar tid. Mens min første fødsel var motsatt, der gikk ting kjapt!!

Ser ut som jeg rekker epidural denne gangen :) Det er bra :)

Pirat 09 og tulle 11: er du fortsatt her? Har ikke skrevet noe siden i går morrest ser jeg..

Skrevet

Hallo, jeg er her enda. Bare mega-skuffa over at ingenting har skjedd enda, så har liksom ikke orka å skrive noe. Men ivrig leser da ;)

Jeg skal på overtids-kontroll på sykehuset i morra,håper veldig at jeg ikke dukker opp på den, men det spørs vel om det skjer noe her.

Sist fødte jeg 5 dager over og nå er jeg på dag nr 6, det er jo helt bakvendt. Min fødsel var også kjapp og grei sist, så kjenner meg igjen i det du skriver 81-mamma <3

Lå med sterke kynnere i går kveld og hadde skikkelig trua, klokka 5 våkna jeg av at de var vondere og regelmessige, da klokka ble 8 og jeg sto opp var de helt borte. Så blir litt motløs på overtid.

Det verste av alt er at folk blir skikkelig skuffa når de ser meg og sier ting som: "åh, går du enda?"

Ja, faktisk så gjør jeg det, tror dem at det er noen som venter mer enn meg kanskje?

Skrevet

Huff det er fælt å gå å vente slik! Er bare på -3 enda..gikk 9 dager over med første...håper å slippe det med disse nye overtidsreglene!

Men uansett så er det ikke lenge igjen...selv om det er vanskelig å tenke! Slimproppen min gikk i stad...ett lite lyspunkt ;-) Men gikk ca 5 dager før sist....så rekker kansje å føde før jeg blir satt igang :-))))) Whopwhop...

stikker å kjøper meg litt sjokolade jeg...d fortjener jeg nå ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...