Gå til innhold

symfysemål

Anbefalte innlegg

Skrevet

legen er ikke fornøyd med symfysemålet mitt. det har flatet seg ut. så ho ville sende meg på sykehuset for en ul sjekk. skal dit om en uke. ho klager på at jeg er så liten oxo og at jeg ikke har lagt på meg noe særlig.

lurer igrunn på hva det med symfysemålet kan bety. noen som vet?

er forresten 36uker på vei

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jordmoren lurer på da er jo om den lille får nok næring. Evt er liten. Symfysemålet er en pekepinn på babyens størrelse. På ul kan de sjekke bla om det er tilstrekkelig blodtilførsel i navlestrengen. Men når det er sagt er det jo ikke sjelden at symfysemålene er veldig missvisende også da:) Lykke til!

Skrevet

Spiser du nok da? Man ska jo spise litt mer, og legge på seg i svangerskapet.

Siden hun reagerer på at du har lagt lite på deg tenker jeg.

Skrevet

jeg spiser regelmessig og sunt. men tok av meg fem kilo i begynnelsen av graviditeten pga kvalme og oppkast. er forsatt ikke kommet opp i den vekten jeg hadde før jeg ble gravid. prøver så godt jeg kan for å legge på meg. men klarer det bare ikke

Skrevet

I uke 32, fikk jeg beskjed om det samme, og ble derfor sendt for en kontroll med ny ultralyd. Der konstanterte de et vekstavvik på 24%. Selv om prinsessa virket lita, ble jeg fulgt opp hver til annenhver uke med ny ultralyd og ctg for å sjekke at snuppa hadde det bra. Vekstavviket varierte fra gang til gang, da jeg hadde ny lege hver gang,

3 dager før termin ble prinsessa født helt frisk og fin. Hun var 2620g og 46cm lang, så selvom hun var lita, så stod alt til hverandre.

Det er trolig at jeg har hatt morkakesvikt, men de var ikke sikker. Uansett... mange har hatt utflatet sf mål uten at barnet har vært spesielt lite. Men vær glad for at de følger deg opp. Om barnet har det bedre utenfor magen, vil de sette i gang fødselen før tiden, men i de fleste tilfeller vil du bare bli fulgt ekstra opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...