strikkedilla Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 Vi var på 3D-ul i går og det var veldig artig. Fikk noen kjempefine bilder selv om lillefrøkna lå mye med armer og bein forran ansiktet. Storesøster på 3 var også med og hun syntes det var stor stas! Men jeg lurer nå på en ting; han mente at beibien er 2uker eldre enn termin fra ordinær ul. Vi mente opprinlig at termin måtte være 17. des, legen mente ved første kontroll at termin var 21. des siden han ikke tok hensyn til at jeg har litt korte sykluser. På ordinær ul (gjort i uke 21) fikk vi termin 30. des. Dette har jeg aldri forstått at kunne stemme siden jeg hadde god kontroll på eggløsning, når jeg testet positivt osv. Legen som utførte 3D-ul mente at det var vi som hadde mest rett. Han satte termin til 15. des! Men hva skjer nå? Vil den "offesielle" terminen bli endret? Dette har kanskje ikke så mye å si før jeg evt går over termin, men jeg ønsker jo at oppfølgingen fra lege og jordmor skal gjøres ut ifra hvor langt jeg faktisk er på vei! Dessuten mister jeg jo et par uker med permisjon!
stellita.med 3 barn<3 Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 heihei:D Det er stas å være på 3d ultralyd, har vært det med alle mine også men som du sier så er som regel armer og ben litt i veien..hehe Du skal følge ul terminen som du fikk på sykehuset rundt uke 18, det er visst da man får mest riktige mål utifra hvor gammelt babyen er! Jeg følger ihvertfall den men er som regel min egen menstermin som kommer nærmest fødsel;D
StineH88 Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Hei! Jeg har det på akkurat samme måte. Ble regnet ut til 20 sept på mens termin, noe som stemte veldig godt med mine egne beregninger. Kom på ordinær UL, fikk da termin 29 sept i stedet. Så var vi på 3D UL, og da fikk vi oppgitt 19 sept som termin. Men det er bare de på den ordinære ultralyden som har lov til å sette termin, det er alltid den som blir regnet etter. Jeg hørte med både lege og jordmor, og de sa det ikke var noe vist å prøve å få den endret. Det er visst mange kurs og masse trening som skal til for å regne ut termin dato, og det er bare UL legene på de ordinære sjekkene som har. Jeg å tenkte masse på dette med min permisjon, men nå er jeg glad for at jeg fikk termin når jeg fikk. Har enda ikke skjedd noe her hos meg, så UL terminen stemte nok bedre ja. De sier jo og at det er lettere å regne ut terminen på ordinær UL, for da er det tidligere. Så du får bare håpe på at UL terminen stemmer, slik at du ikke mister noe av din permisjon=) Lykke til fremover!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå