Gå til innhold

Bæresele/meis til flyplassbruk.. Noen som har tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal ut på en lang reise da snupp er ganske nøyaktig 1 år. Det blir mellomlanding på noen timer og det blir nok slitsomt å bære henne rundt hele tiden, særlig siden hun skal sitte på fanget hele flyturen. Man får visstnok reisetrilla med til gate, men er visst ikke alltid man får vogna på mellomlandinger likevel. Derfor ønsker vi å ha noe i bakhånd.

Ønsker tips om BILLIG sele/meis kun for formålet flyplassbruk..

Hun veier nå 8 kg og vi reiser om 6 uker, så hun går nok ikke opp kjempemye til da. Kanskje ca. 9 kg da?

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg noe som kan bæres på ryggen! Feks Mei Tai eller Manduca. Og sørg for å øve litt med vesla før dere drar.

Skrevet

Snuppa vår var 6 uker i sommer da vi var på tur. Hun ville hverken være i bæresele eller sjal - så jeg måtte bære henne hele tiden :-)

Skrevet

Jeg skal også reise med fly, skal og se på en beco butterfly 2 i dag, formsydd bæresele, tenker at jeg skal øve og øve med henne mye i forkant da. Kjøper den jo også fordi jeg skal bære ellers, men håper den blir grei til flyreisen også. Skal se den og prøve på før jeg bestemmer meg, men den er nok ganske dyr hvis du kun skulle ha den til reisen.

Skrevet

De så egentlig fine ut alle forslagene deres, men kanskje litt dyre ettersom vi neppe kommer til å bruke det annet enn på turen nå?

Flere forslag?

:-)

Skrevet

Da ville jeg sett etter noe brukt eller noe du kan låne. Trur det meste koster fra 800 og oppover. En bæremeis vil kanskje ikke gå inn som håndbagasje (noen som vet?). Hvis du er sikker på at du kun vil få bruk for den på denne ene mellomlandinga så hadde jeg ikke giddet å kjøpe noe. Jeg bærer ofte ellers, så er sikker på at Manducaen min vill være uunnværlig når vi skal ut og reise i oktober.

Skrevet

Var det noen av de nevnte typene som koster 800? Fant bare fra 1200 og oppover da jeg gjorde noen kjappe søk på nett..

Kan jo se etter noen av de brukt ja, da har jeg i hvert fall noen forslag fra dere.

15-16 timer flytur totalt (på fanget altså) og 3 timer mellomlanding, så da er det nok greit å få henda fri bittelitt..

Tusen takk :-)

Skrevet

Har du sjekket om det finnes trille der dere mellomlander? Vet en del flyplasser har triller til utlåns...

Skrevet

du kan jo kjøpe et moby wrap. Det er et elastisk sjal. Litt jobb å knyte på seg(hvis du kan det tar det to minutter) men er fantastisk å bære i:)

Koster 500kr ca:)

http://www.syvsjal.no/kategori.php?kategori=3

Syvsjal har mei tai til 865kr og manduca til 1079:)

Skrevet

Manduca er helt super til å bære 1-åringen på ryggen, og man merker knapt at man har dem bakpå der! Veldig kjekk hvis man vil gå turer i ulendt terreng uten vogn også, eller kjappe turer på butikken osv.

Mange brukte på finn.no fra 500 kr og oppover ;

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=68&keyword=manduca

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt både meitai og manduca som er gode bæretøy. Men akkurat bare til flyplassbruk så har jeg foretrukket en Red Castle bæresele der man har barnet på mot seg på hoften. Enkel å smette på og enkelt å ta barnet inn og ut av. Speisielt kjekt når jeg har reist alene.

Ikke en sele det er anebefalt å legge ut på lang gåtur i, men til flyplassbruk er den veldig grei. Søk litt rundt så finner du den sikkert til en rimelig penge.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=29429208

Skrevet

Jeg har brukt meitai til flyturer, sist da hun var ca 15 mnd/10+ kg.

Uansett hva du velger så er det lurt med noe som kan puttes i sekken/veska du har med som håndbagasje, i motsetning til feks bæremeis som er ganske mye å drasse/lempe på. Om dere er to voksne så velg noe dere begge kan bruke :)

Skrevet

hvis dere bare skal bruke denne ene gangen så ville jeg anbefalt babybjørn jeg. har erfaring med både mobywrap og babybjørn og syns begge er gode, men babybjørn er veldig lettvindt ettersom snuppen kan sitte med ansiktet både "inn og ut" den er lett å ta på og av og du får de ganske billig på finn.no. jeg kjøpte brukt og betalte 250 kr :) (vil faktisk anbefale uten korsryggstøtte også både pga plassen den tar opp med støtte kontra uten,og fordi den faktisk ikke hjelper en tøddel (syns jeg da), den er bedre å ha på uten korsryggstøtte og da tar den mye mindre plass også!)

Skrevet

Jeg har dårlig erfaring med babybjørn på reise, eller sånn i det hele tatt. Etter ca 5 min så blir jeg helt gåen i skuldrene fordi selen bare belastet skuldre. Da var det mye bedre med elastisk sjal, men det siger litt når de blir så store, men funker fint fordi om. Ellers er manduca toppers. Guttungen på 2 elsker å sitte på ryggen i manducaen og lille baby trives på magen i den.

Skrevet

Tusen takk for alle tips og råd! :-)

Da er det bare å starte jakten..

Så en dame på butikken i går, som hadde en form for bæresjal. Hadde lyst til å spørre hva slags, men det turte jeg selvfølgelig ikke :-p.

Så i hvert fall veldig praktisk ut. Og barnet var i størrelse like stor som vår lille snupp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...