Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #1 Skrevet 30. september 2011 - hvor store er krøllene/ hva slags krøller? - når kom krøllene? Hvor langt var håret da dere så at barnet hadde krøller, ikke bare "bølger"..? - hvor gamle er barna nå, og har h*n fått mer eller mindre krøller?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Har 3 barn med krøller, de er 2, 4 og 7 år gamle. De har hatt krøller fra den dagen de ble født alle sammen. Eldste har masse masse krøller, skikkelig krølltopp, noe en gutt ikke nødvendigvis setter like stor pris på Han har veldig tykt hår som alle må kjenne på og bemerke, han vil gjerne ha langt hår, men står og drar i krøllene fordi han er lei av kommentarer om hvor "søte" krøller han har.. De to yngste har litt babyaktig hår enda, det er ganske tynt, men krøllene er helt tydelig. Litt rett på toppen og korketrekkere i nakken når håret har lufttørket. Luer, pannebånd, soving osv flater de ut litt, men de har krøller uansett, bare ikke så tydelige korketrekkere som når det er nyvasket. Både jeg og pappaen har tykt krøllete hår, så det er vel ikke så rart at ungene også har fått det.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 - Dattern min har korketrekkere - Hun ble født med bittesmå krøller, nesten "somalerkrøller" (i mangel på bedre utrykk, men så forsvant de litt, men korketrekkerne kom da hun var ca 1 år gammel. - hun er nå snart to år gammel og korketrekkerne går til skulderbladene hennes, og henger kanskje ned til midt på ryggen når håret er vått. vi har klipt panneluggen hennes, så den er det kun fall i, ikke krøller. Jeg var også sånn da jeg var liten, men krøllene forsvant når jeg fikk så langt hår at det ble for tungt sånn ved 6 års alder. Har nå bølger, men ikke korketrekkere.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Jeg har en gutt på 3,5 med lyst hår og store krøller/korketrekkere,skikkelig englehår.. Helt herlig med krøller... Han hadde stritt hår til han var ca 1,5 år.. Regner med han ikke blir veldig begeistret selv opp gjennom, men de forsvinner jo delvis når vi klipper han..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Vår minste har krøller. Da han var liten, frem til ca 3 hadde han skikkelig afrokrøller. Da klippet vi han, og etter det kom de ikke tilbake slik de var. Nå har han litt krøller/bølger, og når det blir lengre blir det egentlig bare en høysåta. :-)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #6 Skrevet 30. september 2011 datteren min har masse krøller i kransen rundt hodet, de kom med en gang håret var langt nok til å krølle seg. Oppe på hodet er det endel rettere. Nyydelig med krøller.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #7 Skrevet 30. september 2011 Min gutt har store og myke krøller. Mest på sidene, han begynner å få ganske langt hår nå så det oppå blir litt tungt og flatere. (greit p hunne legge det litt til siden!) Han hadde så vidt litt krøller i nakken på ett årsdagen, men da nesten ikke noe hår oppå eller på siden (hadde veldig lite hår det første året) Han er snart 3, og har fått mer og mer krøller, men tror det stabiliserer seg nå.. Nå kommer vinteren og luehår, så det bli spennende om vi orker en runde med tova hår i bakhodet eller om mor kommer med saksa
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #8 Skrevet 30. september 2011 Sønnen min hadde krøller da han var 1 til 1 1/2. korketrekkere i nakken. Nå, er han 2 1/2 og har bare litt fall igjen.. Vil ikke kalle det bølger engang... Bare at det ikke er pinne rett..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 Med en gang håret til jenta mi begynte å få litt lengde så begynte det å krølle seg, hun var 12-14 mnd tror jeg. Krøllene er i nakken, altså noe glatt hår før det plutselig krøller seg opp. De er sånn at du bare får lyst til å stikke fingeren gjennom de og leke med krøllene hennes! (hun er 20 mnd nå)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #10 Skrevet 30. september 2011 Takk for svar hittil. Hverken mannen min eller jeg har krøller. Jeg har litt fall i håret dersom det er kort, men når jeg får litt lengde på det, blir det fullstendig stritt. Hadde ingen fall engang som barn. Mannens min hadde korketrekkere som barn, men vokste dem av seg, og har nå stritt hår når det er kort, mens endel fall når det blir lenger. Vår eldste har krøller i nakken, men disse kom først da håret hadde fått litt lengde, ca i 1-årsalderen. Minstemann derimot, ble født med mye hår - og mye fall i håret. Og han har fått mer og mer fall med tiden. Nå er han 3 mnd, og endel steder har håret snodd seg "helt rundt", som i en korketrIekker som ligger inntil hodet.. er spent på om han får krøller, of hvordan disse isåfall blir seende ut.. :-) HI
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #11 Skrevet 30. september 2011 Jenta ble født med mørk kort stritt hår. Dette forsvant, hun var stort sett en skallet baby med litt lyst dun og når hun var 1.5 begynte det å vokse ut lyst hår. Etterhvert som det vokste krøllet det seg mer og mer. Krøllene varierer veldig etter hvor fuktig det er i lufta. Når det regner eller er fuktig er de små og tette, på tørre dager er de større og luftigere. Lengden varierer også, noen ganger er det ned til skulderbladene andre ganger er det nesten ned til rumpa. Kommer ann på hvor mye det krøller seg opp.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #12 Skrevet 30. september 2011 Snuppa hadde ikke så mye krøller da hun ble født. Masse hår, men lite krøller. De kom etterhvert som håret vokste. Hun har masse tykt hår. Og frem til hun var 3år hadde hun masse korketrekkere.... de forsvant da ho mor (meg) bare skulle stusse tuppene litt ( aller første klipp også )... siden det har hun ikke hatt krøller :-( Dvs når håret blir vått, får hun krøller rundt ansiktet. Hun får også korketrekkere bak i nakken hvis ikke alt håret er løst, men bare deler er satt opp.. Alltid hatt lyst på krøller selv, hadde også korketrekkere da jeg var liten, men altfor tykt hår. Faren var helt lik, tykt hår og krøller da han var liten, og krøller får han nå om han lar håret vokse litt. så hun har no noe å slekte på :-)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #13 Skrevet 30. september 2011 Jeg har en jente på 4 år som de siste månedene har begynt å få litt krøller nederst i håret, særlig hvis det er litt fuktig luft eller regner. Håret er ganske langt nå, det rekker henne til midt på ryggen. I de nederste 10 cm cirka begynner det å bli noen store krøller.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #14 Skrevet 30. september 2011 Jeg har tre gutter med krøller. Eldste er 6 år og har er tykt, fantastisk hår av typen man får lyst til å ta på. Krøllene er sånn midt i mellom-store, og de kom da det ble litt lengde på det i 1-årsalderen. I starten var det ganske flatt på toppen, men nå er alt krøllete. Nr to er tre år og har lyst englehår. Han fikk hår veldig seint og det er fortsatt tynt på sidene og foran. Det er ganske flatt oppå, krøllene er bak. Jeg tenkte i starten at hans krøller kom til å forsvinne, men nå vet jeg ikke helt, for vi har jo klippet han en del ganger uten at de forsvant, og det ser også ut som om det som kommer på sidene er krøllete. Yngste er snart 9 mnd. Det ser ut som om han får tykt, krøllete hår. Det som er langt nok (i hovedsak bak ørene...) er veldig krøllete. Jeg hadde korketrekkere som liten og ganske mye krøller som tenåring, i dag bare bølger. Min mann har alltid hatt krøller, men det er nå ganske tynt i toppen og derfor så kort at man ikke kan se det.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #15 Skrevet 30. september 2011 Jeg har helt krøllefrie barn, noe som er merkelig siden far har skikkelig krøllesveis og jeg har fall og noen korketrekkere. Min søster har ikke engang bøy på håret, og har en mann av samme art. De har 3 barn MED krøller(eller fall og litt korketrekkertendenser). Merkelig det der med arv, altså.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #16 Skrevet 30. september 2011 Har fått ett barn med skikkelige korketrekkere, kom vel først rundt 6 mnds alder tror jeg:)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2011 #17 Skrevet 30. september 2011 1. Har en jente med lange "englelokker" 2. Har en jente med masse tette krøller/kruset hår:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå