Gå til innhold

Søsken?

gutt 2011 <3 jente 2013

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 9 mnd, som har 2 halvsøstre som er en del eldre. Har derfor tenkt tanken om å få et søsken på samme alder som han, så han ikke blir "enebarn". Når vil dere anbefale og starte opp "produksjonen igjen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldg inviduelt hva folk mener om det! Vi har akkurat 2år mellom og jeg syntes det er en fin aldersforskjell. Det er travelt nå, men ser de har veldig glede av hverandre allredde. Minste frøkna er nå 8mnd. Så vil tro det bare blir mer og mer positivt :) Lykke te

Skrevet

Tenkt mæ rundt 2 år her å. Men ser for mæ et strevsomt svangerskap, me en liten en allerede. Hjelpe sjølsagt på at han e i barnehage men.. Redd d går utover han om æ blir kvalm å sliten og at æ ikke har nok tid te å ta mæ av han på samme måte om det kommer en te så fort.

Skrevet

Vi har 2 år mellom våre, og det er hardt. Spesielt med tøffe svangerskap. Men nå som de to største har rekt å bli 2 og 4, er det utrolig koselig å se hvor gode venner de er, og hvor mye de koser seg sammen.. Så det er absolutt verdt alt strevet! Mannen har hatt det strevsomt i noen år, da;)

Skrevet

Jeg har akkurat 2 år mellom mine små jenter, og jeg ville ikke hatt dem noe tettere ihvertfall, det er travle dager nok som det er;) Tenker vel at 2- 2,5 år mellom er perfekt, for da er de tette nok til å få stor glede av hverandre i oppveksten, men ikke FOR tett heller, slik at de sliter ut mor og far ;)

Skrevet

Jeg har 2år og 5mnd mellom mine, og det har vært helt supert. Da begynte storebror å bli litt mer selvstendig, begynte å snakke mer etc.

Om det blir en til her har vi ikke bestemt oss for...

Skrevet

jeg har 3 barn. Ei jente fra tidligere forhold og 2 gutter.

Det var 4 år og 4 mndr mellom jenta og nr 2. Dette var veldig behagelig. Hun var dag og nattørr, kledde på seg selv og kunne sette ord på alt som falt henne inn. Den verste trassen var også over.Som lekekamerat har det vært vanskelig. Sikkrt også pga forskjellig kjønn. Men nå som hun er 8 og han snart 4 så klarer hun fint å komme ned påhans nivå og leke med lillebror.

Det er nesten akkurat 3 år mellom guttene, lillebror kom 2 uker før storebrors 3 årsdag.. Dette var mer hektisk. Eldste var fortsatt ikek tørr, og midt i beste trassalder. Men jeg ser allerede nå etter snart 1 år, at de vil får mer glede av hverandre enn de to eldste. Nr 2 er av et helt annet kaliber enn jenta, så det er store utfordringer fortsatt selv om han nærmer seg 4 år. Men han er også kjempeflink til å inkludere lillebror på 9 mndr i billel og duplo.. =D

Jeg har vokst opp i en tett søskenflokk slev. mellom meg og neste var det 17 mndr. Og mellom nr 2 og 3 var det 2,5 år. Attpåklatten kom over 7 år etter nr 3.

Min mor sier det var en hektisk småbarnstid med oss 3 eldste, men vi hadde ekstremt mye glede av hverandre. Det ble mest slitsomt med ,hun som kom sist, og ble mer osm enebarn, for hun søkte voksenkontakt hele tiden siden hun ikek hadde lekekamerater rundt seg.

Skrevet

Er den der attpåklatten æ vil unngå,for søstra mi var 8 år yngre enn min søster å ho var me foreldra mine på besøk uten at d var andre små der i maange år. Sånn vil æ ikke ha det. Men så e samboern min 40 år i år , så har itj tid te å vente så mange år heller :-) Men det bli barn nr 4, å da er det mange praktiske problem i forhold te bil, soverom osv... Driv å pusse opp hus,å samboern sa at vi ikke har tid te å gjøre det på nånn år om vi får to tette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...