Gjest MammaSunshine Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Hva leker deres barn på 18mnd'ish mest med? Jenta mi trenger en oppdatering i lekene sine. Så lurer jeg på hva dere ønsker for barna deres denne julen? Jeg er helt blank på hva jeg skal svare når folk spør (så tidelig). Er midt i et flyttekaos!
Gjest Trollmor og trollungene ♥ Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Nå er min datter litt eldre, men det som har vært kult her den siste tiden er kjøkken, kjøkken og kjøkken. Hun har grønnsaker som kan "deles" opp med kniv (det er borrelås i grønnsakene), stekepanne som bruser og masse annet stæsj. Dette kan hun leke lenge med! I tillegg er også dukken en av hennes favoritter. Gi dukken mat, trille henne i vognen, lese for henne osv... Andre leker, som f.eks dulpo, lekepiano osv, er spennende i en kort periode, men hun går fort lei av det.
mamsen30 Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Jenta mi er litt mindre, hun er 16mnd. Hun liker veldig godt å leke med en rund putteboks og putter i de forskjellige klossene. Bankebrett er hun også glad i. Hun har en veske som hun leker mye med, putter oppi forskjellige små figurer og leker med dem. Dukkevogn og dukkeseng er også gøy, kjører rundt og rundt og rundt i stua med dukkene på skift, mens de andre blir lagt i senga for å vente Og så leker hun endel med ett tekopp-sett i plast.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Hun leker mye med Duplo, med biler og med dukken. Og så er hun veldig glad i å "lese" bøker (Gruffalo-bøkene er en stor hit i heimen). Til jul skal hun få lekekjøkken:)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 30. september 2011 #5 Skrevet 30. september 2011 Min leker f.eks med Duplo Dukker og alt av tilbehør til dukka Dyrefigurer Bøker Puslespill Tegnesaker Sangbøker. (Nå synger hun mange av sangene selv.) CD med barnesanger CD med eventyr, som Hakkebakkeskogen eller Kardemommeby Hund eller katteleke som kan gå bortover gulvet og bjeffe/mjaue Lekekjøkken med utstyr Kopper og kar Menneskefigurer med møbler, biler o.l. Det var noe av det jeg kom på i farten som hun interesserte seg for i 18 mnd alder og som hun fortsatt interesserer seg for Hun blir 2 år til uka.
EgG Skrevet 30. september 2011 #6 Skrevet 30. september 2011 Snuppa mi er 19mnd og hun elsker duploen sin! (ole brumm duplo, stall duplo, hello kitty duplo etc) Er også veldig glad i dukke, dukkeklær, dukkevogn og sin lille kjøkkenkrok. Bøker som ole brumm, pulverheksa og mamma mø er også super populær. Togbane er også veldig kjekt. Ellers er det å lage sandkaker ute super kult. :-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2011 #7 Skrevet 1. oktober 2011 Jenta mi er 18 mnd, og elsker duplo og bøker. Hun liker også å lage mat når vi gjør det, så når hun ikke får skjære agurk (med vanlig bordkniv) er det stas med mat i tre. Til jul skal hun få babyborn-dukke eller liknende (fordi jeg har en venninne som syr klær til slike dukker), siden hun liker å leke med dukkene i barnehagen og vi ikke har noen dukker. Regner også med hun ønsker seg flere bøker og mer duplo, tårnet når jo ikke taket Hun liker mye rart i bøker, favoritten akkurat nå er vel Rotraut Susanne Berners vrimleby-bøker. Masse detaljer, funker i følger mormora også for 4-åringene (og sikkert for barnebarna mellom der). På biblioteket i dag lånte vi bøker om Beibi, Thomas&Emma-bøker, Veslefanten (Endelig kveld, tror jeg de het) og noen med biler/kjøretøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå