Neen Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Natt ammer min 3 uker datter i sengen. Hun ligger da på siden og det dette trives hun med når ammingen er over. Prøver å dytte henne til ryggen men ofte blir vekket og trives ikke like bra her. Det virker som å ligge på siden er mindre trykk på magen hennes også. Er det trygt at baby sover på siden?
Gjest Madolyn Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Babyen kan fint sove på siden, men støtt opp med en liten pute eller lignende så hun ikke faller over på magen Husk også at hun skal ha sin egen lille dyne, og kos dere masse med samsovingen
Bad habits har tre små Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Jeg har latt mine barn ligge på siden. Det at ansiktet er inntil noe er tydeligvis noe de finner trygghet i. Jeg vet ikke om det er trygt, men klarer ikke helt å se at det er "utrygt" heller?
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Jeg samsover med minien på 2uker, å han sover oxo på siden etter nattemat. Det samme gjorde storebror. Helt herlig )
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Min jente på 5 mnd ligger også på siden. Når jeg ammet henne om natten og uheldigvis sovnet før hun fikk rapet, sov hun på siden og likte det veeeldig godt. Når vi lå på barsel begynte hun å hoste opp fostervann, og da la jordmødrene henne på siden for natten:) Nå ligger hun på ryggen, men er sterk nok i kroppen til å legge seg på siden om hun vil. Det er ofte hun har lagt seg til når jeg sjekker henne, og det ser ut som om hun ligger såååå godt:) Om det er trygt eller ikke vil ikke jeg svare på, men jeg er aldri redd hun skal legge seg over på magen da jeg har teppe på ene siden i sengen for å gjøre plassen mindre.
cadence Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Vesla mi klarte ikke å sovne på ryggen (når sant skal sies sov hun knapt i det hele tatt sine første 6 mnd), hun sovnet alltid på siden. Hun vred seg gjerne over på rygg etterhvert, men innsovning var alltid på siden. Nå er hun 11 mnd og liker fortsatt ikke å sove på rygg, men hun sover veldig godt på magen..oppå dyna
oslo37 Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 Min på 5,5 måneder ble lagt på siden på barsel siden han hadde fostervann Aksepterte aldri å ligge på ryggen, da minnet han om en opp-ned skilpadde, fant ikke balanse og ro. Så de første fire månedene har han sovet på siden, og faktisk innimellom på magen. Han er blitt litt flinkere til å ligge på ryggen den siste måneden, men nå snur han seg frem og tilbake og på begge sider som han vil. Bonus: Han har veldig rundt og pent bakhode :-)
abella Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 Det er trygt og relativt vanlig at så små babyer sover på siden. Begge mine har sovet på siden når de er så små, de krøller seg sånn sammen at de velter hvis jeg prøver å legge dem på ryggen. Det eneste du må huske på er å ikke bruke pute eller noe annet slik at de får bra med luft foran ansiktet.
Studentmamma88 Skrevet 29. september 2011 #9 Skrevet 29. september 2011 Min plages mye med luft i magen og sover derfor bare på siden med bena litt oppbøyd mot magen. Da klarer hun å slippe ut luft. Dessuten slipper de å bli så flate i bakhodet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå