Busy_bee Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Har en liten som plutselig våkner etter at vi har lagt ham og hylskriker. Han er 8 mnd og holder på å få tenner, men de første 3 har gått rimelig smertefritt, med bare litt sutring. Nå plutselig har han plutselig begynt med denne skikkelig høyfrekvente hylgriningen som vi ikke har hørt fra ham før. Noen som har vært borti det samme og har råd? Jeg har prøvd å gni litt dentinox på gommene og har prøvd å gi ham litt vann, samt prøvd å få ham til og rape, men ingenting har effekt. I det han blir lagt ned igjen, så fortsetter han å hylskrike. Og vi foreldre skjønner ingen verdens ting. Det høres jo ut som gutten har skikkelig vondt, men vi skjønner ikke helt hvor siden alt annet ellers virker fint. Ingen feber så vidt jeg kan kjenne heller. Forslag mottas med stor takk!
Gjest Madolyn Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Fortsetter han å skrike etter at dere løfter ham opp? Ellers er det kanskje nærhet han vil ha... Kan separasjonsangst plutselig begynne å gjøre seg gjeldende i den alderen? Prøv å tusle rundt og bysse ham/roe ham i en ti minutters tid, til han får en god og fin sinnsstemning, og prøv å legge ham på nytt?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Veldig vanlig at de våkner med et hyl 30- 45 min etter legging, fordi de går fra tung søvn til lettere søvn, og mange vil trenge hjelp for å komme seg videre i søvnen. Når våkner din da?
Busy_bee Skrevet 29. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2011 Kan jo hende det er separasjonsangsten som Madolyn sier, men han fortsetter og hyle når vi tar ham opp. Har prøvd å gi ham pupp og skifte bleie også. Da roet han seg en stund, så la ham igjen da, men nå hyler han igjen som om noen er slemme med ham. Så faren tar sin tur og prøver å roe ham nå. Han har ofte våknet igjen etter 30 - 45 minutter for litt påfyll med melk, men har sluttet med det for en stund siden. Så han har den siste mnd ihvertfall sovet greit over denne kneiken på egen hånd. Derfor veldig overraskede og frustrerte foreldre som ikke skjønner hva mini holder på med. Har målt tempen, men ingen feber heller. Hadde han bare grenet, så hadde det jo vært en ting, men han hyler til han begynner og hoste og vil absolutt ikke roe seg ned igjen og sovne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå