Gå til innhold

kunne trengt en oppmuntring :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

måtte reise fra jobb til legevakta i dag pga at jeg fikk så innmart vondt i magen og ryggen når jeg gikk.. klarte nesten ikke puste når jeg skulle gå, så mått ejo bare reise.. viser seg at jeg nok har overarbeidet kroppen litt pga mye sjauing og tunge løft, pluss at jeg hadde en forhøyet crp, så legen vill sykmelde meg tom tirsdag :(( nå har jeg bare såå dårlig samvittighet ovenfor jentene.. vet det kommer paller med varer og er masse og gjøre også får jeg ikke vært der å hjulpet til :( fæl følelse.. er 27 uker på vei, vet jo at de klarer seg, men er så kjip følelse når sånt skjer,,, spesiellt når jeg er leder der jeg jobber. skulle virkelig ønske at jeg klarte og gi mer faen og tenkte mer på meg selv innimellom... de tenker jo sikkert ikke på den måten, er jo jeg som er skrullete.. men fader a... flere som har dette flinkpikesyndromet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei ninini

Kjenner følelsen ,venter nr 3 og har måtte være sykemeldt en del av alle svangerskapene, jeg sliter især med bekkenløsning og er veldig hemmende.

jeg får også veldig dårlig samvittighet overfor jobben,overfor mannen og især overfor barna jeg allerede har,men det hjelper ikke ;-(

det er lett å bli frustrert, deprimert og hormonerne gjør det ikke altid bedre, jeg føler også ofte at folk tror jeg er skrullete eller at jeg overdriver.

sanheten er nei det er ikke en sykdom å være gravid men der kan være bivirkninger der betyder vi må ta en sykemelding, roe oss ned osv

jeg har hatt en tendens til å ta litt hardt fatt i mine tidligere svangerskap påtrods av bekkenlæsning,pusteproblemer osv men har lært lektien det blir det bare værre av

imellom nr 1 og 2 hadde jeg også 3 spontanaborter og med nr 2 måtte jeg være sengeliggende nesten hele svangerskapet for å holde på ham så jeg har lært lektien det er likegyldigt hvad andre mener og tenker, dette er korte perioder i vårt liv hvor vi må sette barnet og vårt eget heldbred først og ja premien ved slutlinien er det hele verdt :-)

min første spontanabort var en ma det vil si missed abortion hvor embryoet ikke kom ut av seg selv og jeg måtte inn å fjerne det.(bær over med meg pointet kommer i historien under :-))

min svigermor kunne ikke forstå hvorfor vi kvinder er så skrøbelige idag og spurte meg under siste svangerskap hvad jeg ville ha gjort hvis jeg levde for 100 år siden mit svar var jeg ville ha vært død etter ma en som mange kvinner døde av den gangen, vi er ikke skrøbelige, alle er ikke like og heldigvis lever vi i en tid hvor det er muligt,med hjelp og sykemeldinger.

ta en titt herinne mange har forskjellige problemer og må i perioder ta en sykemelding, jeg vet det kan føles som et nederlag men det er det ikke tenk på det mirakel din krop er ved å skape, liv en fantastisk ting som kun en kvinne kan gjøre, selv i denne moderne tiden :-)

så op med humøret du skal bli mor, ta den tiden du og din krop trenger og nyt det før stresset etter fødslen riktig setter inn.

Skrevet

hei :) tusen takk for fine ord.. det hjelper å høre at det er flere som tenker litt sånn. jeg gleder meg jo masse til jenta kommer, har en på 4 fra før så vet jo hva jeg har i vente og det finnes jo ikke noe bedre :)) er jo bare det at man så gjerne vil være i form og gjøre alle de tingene man vanligvis kan gjøre.. skal huske på hva du sier og prøve å tenke positivt, håper det går fint med deg og at du og klarer å være positiv.. :)

som du sier så er vel hormonene med å gjøre ting litt ekstra sårt.

sender deg masse lykkeønskninger og ta vare på deg selv :)

Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det! Er i uke 27, ble 40 % sykemeldt for tto uker siden pga ryggen og tenkte det skulle hjelpe masse. Jobber nå bare tre dager i uka. Har ingen lederstilling, men jobber i en liten bedrift der alle er avhengige av hverandre. Nå merker jeg at ryggen er vondere hver eneste dag på jobb, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vet ikke om det er isjas eller begynnende bekkenløsning, frykter det siste. Målet nå er å holde ut fram til neste legetime som er om tre uker, men det spørs om det går. Har ikke lyst til å slutte å jobbe enda heller, blir så lenge å gå hjemme og i tilleg mangler vi folk.

Skrevet

Uff ja men slapp av sa legen min du skal jobbe 30 år etterpå litt tid får du ta til å tenke på deg selv og barnet i magen. Jeg har vært sykemeldt så og si hele svangerskapet alle gangen. pga kvalme og oppkast, når det begynner og gi seg i siste trimester klarer jeg ikke å bevege emg pga bekkenløsning. Jeg har samvittighet for jobben, ingen gjør min jobb når jeg ikke er der, det går ut over kollegarer og ikke minst pasienter, men sånn er livet dessverre. og det gjelder og legge fra seg samvittigheten og nyte det innimellom om man ar det tålelig bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...