Eskimo Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Jeg jobbe fullt, med reising flere dager i uken, og vurderer å få litt sykemelding. Jeg er så utrolig utslitt, lurer nesten på om noe er galt med meg! Jeg ser det står flere plasser at det er normalt å være trett, men jeg kan ikke huske det var så slitsomt første svangerskap. Problemet er at jeg mister et prosjekt som går over et år om jeg sykemelder meg nå, så om dette bare varer noen uker til, greier jeg vel å bite tennene sammen.. (er i uke 7)
nyttårsprins Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 I mitt tilfelle var det et skarpt skille på rundt uke 13. Da forsvant kvalmen og energien kom tilbake. Jeg var helt skutt de første 10 ukene...orket ingenting. Hadde energi frem til uke 22, mens det da ble tatt over av bekkenløsning. Håper du snart får energien tilbake - og nyt det! Du vet aldri når den forsvinner igjen...hehe...
Eskimo Skrevet 29. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2011 Ok,takk:) 6uker kan bli i meste laget å presse seg gjennom, får vel vurdere sykemelding.. Rart hvor påvirket vi blir av noe vi knapt kjenner;)
klatrejenta Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Heisann Jeg ble ikke bedre før etter uke 12, ble gradvis bedre frem til uke 16, da var jeg meg selv igjen med masse energi. Jobben har et krav om å tilrettelegge når du er gravid for å unngå delvis eller full sykemelding. Er det noen mulighet for at du kan fortelle arbeidsgiver om graviditeten og høre om du f.eks kan få færre reisedøgn, mer fleksing og kanskje mer kontorjobb eller er det helt avgjørende at du holder graviditeten din hemmelig for å få dette prosjektet. Du vil jo ikke få være med helt til slutt uansett på dette prosjektet siden du er 7 uker på vei nå og om det i etterkant kommer frem at det vil føre til en stor ulempe for bedriften at du ikke kan være med hele veien og at du visste du var gravid før du fikk det men holdt det hemmelig kan det føre til unødvendig misnøye og mindre tillit. Du kan jo si at du virkelig ønsker å være med på dette prosjektet og tilby deg å jobbe mye for det, og at du også vil være istand til å jobbe enda hardere med det om det bare tilrettelegges litt slik at du ikke sliter deg ut, si også at dette sansynligvis er forbigående og at du sikkert er i full fart igjen om en måned eller to. Ingen arbeidsgivere vil at sine arbeidstakere skal slite seg ut, da er de jo ikke noe tess og koster masse i sykefravær.
Eskimo Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2011 Sant nok:) kontrakten vi jobber på varer til midten av mai, og jeg går vel ut i perm rundt da den avsluttes, så jeg har et lite håp om å få være med, men jeg kan jo snakke med arbeidsgiver om å få tilrettelagt mindre reising iallefall:) takk for tipset!
aloha83 Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Her kom ikke energien ordentig tilbake før i uke 17-18.....
Lilla-Turkis Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 Har du sjekket blodprosenten din? Jeg syntes også nemlig jeg var uhyre verre enn første svangerskap. Viste seg at jeg hadde lav blodprosent og etter 2 uker på jern så var jeg "bare" vanlig sliten og det avtok da i uke 14 ca. Etter uke 14 har jeg vært i knallform og kan ikke skjønne at jeg trengte å sove flere timer på dagen for noen uker siden og likevel måtte legge meg tidlig:)
Happy H Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 I uke 16no og fremdeles lite energi:( Jobber 50% no og hadde aldri klart meir!!
Miss_Mina Skrevet 30. september 2011 #9 Skrevet 30. september 2011 ingen oppløftende melding her, hehe, er i uke 21 og fortsatt meeeeget trøtt og sliten, selv om det er noe bedre enn i første trimester.
Fru.Vestavind Skrevet 30. september 2011 #10 Skrevet 30. september 2011 Var veldig slapp i starten, har blitt bittelitt betring etter at eg gikk over i 2.trimester, men er fortsatt slapp, er 14+5 i dag. Satsar på det gir seg snart (kan legge til at det har vore ein del sjukdom i tillegg). All betring er ein framgong;)
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 30. september 2011 #11 Skrevet 30. september 2011 Kanskje du kan ta ut litt sykemelding uten at det går utover prosjektet? Skjønner deg godt hvis du ikke orker full stilling! Og vi må høre på kroppen vår nå Kvlamen og den værste slitenheten forsvant vel i uke12-13. Men er fortsatt ganske sliten og trøtt, og sover det jeg kan mens jentungen er i bhg. Og kjenner bekkenlåsningen er på vei Jeg er i uke 16. Kan ikke huske å ha vært så sliten sist sv.skap!
Rose -3. troll i 2012 Skrevet 30. september 2011 #12 Skrevet 30. september 2011 I mine to forrige svangerskap var jeg like sliten gjennom hele svangerskapet, og forventer ikke at det skal forsvinne denne gang heller... Sliter også med lavt blodtrykk da, så det hjelper meg ikke akkurat... Jobber fremdeles 100 % og må ha 11 timer søvn for å funger optimalt på jobb (hvilket er vanskelig, så derfor fungerer jeg ikke optimalt på jobb). Sjefen er informert og har fått beskjed om å legge opp dagen slik jeg føler best for....(akkurat nå har jeg en motivasjonspause hehe9
dutta*2 Skrevet 30. september 2011 #13 Skrevet 30. september 2011 Rundt uke 12/13 begynte det å gi seg her, men hadde en periode i uke 15-16 hvor jeg MÅTTE sove middagshvil...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå