*sommer* Skrevet 29. september 2011 #1 Skrevet 29. september 2011 Hei Angående tilbakebetaling av medisinutgifter hos HELFO dekker de medisinutgifter inntil 3 fullførte forsøk per barn. Jeg har hatt 2 fullførte IVF forsøk med en tidliger partner før det ble slutt. Jeg er nå lykkelig gift og er i gang med IVF igjen, men har jeg da brukt opp 2 sjanser fra det tidligere forholdet eller starter man på scratch igjen ved ny partner? Helfo mener det følger meg som person og at 2 sjanser er brukt opp. St.Olav mener at man starter på nytt med ny partner.. Noen som vet......??????
shalin Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Jeg vet ikke helt,men jeg har også hørt at det følger oss damene,og Helfo mener jo og det,og siden det er de som utbetaler så regner jeg med at det er det de operer med dessverre:-( men som sagt,jeg vet ikke helt sikkert!
MoraTeNora Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Hvis det er tilfelle er det utrolig urettferdig! Gutta får da så mange "sjanser" de vil? (Blir ikke overrasket..!)
*sommer* Skrevet 2. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2011 Jeg har fått fasiten! Etter en halvtime med mye frem og tilbake med min saksbehandler gikk han med på å dobbelt sjekke med sine kolleger og sjef. Han sto hele tiden på sitt og var helt sikker på at forsøkene fulgte meg som person og at ny partner ikke spilte noen rolle. Etter noen timer kom svaret: han hadde tatt feil. Ved ny partner starter tellingen om inntil 3 forsøk på nytt! Utrolig at man må belære Helfo i form av å legge frem norske lover og regler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå