Gå til innhold

ønsker svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver igjenn..

I går hadde jeg EL, å hopper selvfølgelig til sengs ;)

Når kan man merke på kroppen etter EL om man er gravid eller ikke, å når kan man ta en test egentlig ?:)

Håper på svar!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du kan teste tidligst 10 okt, men jeg ville ventet til IKM 12. okt. som er 14 dager etter el. Hvis du tester tidligere enn dato for IKM kan du få negativt resultat selv om du er gravid. Tester du tidlig burde du bruke morgenurin for der er konsentrasjonen av hCG høyest.

Mange av symptomene på graviditet er så like symptomene på pms så det kan være vanskelig å skille dem. Dersom du kjenner kroppen din veldig godt vil du kansje kunne merke noe 8-9 dager etter el. avhengi av når egget har festet seg ( ikke 100% sikker).

Lykke til!!!

Skrevet

Rundt 11-12 dpo kan du muligens teste positivt. Tester før det er veldig ofte bortkastet.

Før det finnes ingen HCG som gir utslag.

Så du kan teste deg om tidligst 10 dager.

Skrevet

Etter tre til fire dager når det befruktet egget livmoren. Etter egget har festet sender den hormonet hcg, som gir utslag på test - dette skjer mest sannsynlig rundt 5-9 dpo - varierer vel fra kvinne til kvinne osv.

Det er best å vente til det 3-4 dager før forventet mens for å være sikker på at det utslag på g-test.

Skrevet

Takk for svar alle sammen ;)

Jeg føler meg nesten opp blåst allerede... sikkert bare noe jeg tror siden jeg håper så endelig att jeg kan bli gravid nå!

hehe...

flere som har det sånn ?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...