Gå til innhold

Terminberegning

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer litt på dette med terminberegning. Første dag i siste mens var søndag 21.aug. Også sies det at et svangerskap er 40 uker. Da kommer jeg til Søndag 27.mai 2012. Terminberegningen her inne og på babyverden sier tirsdag 29.Mai2012. Er jeg ikke da 40+2? Og fastlegen min regnet seg frem til lørdag 2.Juni2012 på det hjulet hun bruker. Men da er jeg ut ifra mine beregninger 40+6.

Vet den "endelige" termin skal beregnes ut ifra UL termin, men siden jeg har fått så mang forskjellige beregninger, ble jeg bare nyskjerrig.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143626217-terminberegning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste steder i verden beregnes svangerskapslengden til 40 uker (280 dager). I Norge brukes to forskjellige beregningsmetoder, én utarbeidet i Bergen som har svangerskapslengde 40+2 = 282 dager, og én utarbeidet ved St. Olavs hospital i Trondheim som gir en gjennomsnittlig svangerskapslengde på 40+3 = 283 dager.

Jeg hadde også første dag i siste mens søndag 21.august;) Jeg har foreløpig bare regnet ut ved hjelp av terminkalkulator og babyverden.no og da faller terminen på 31.mai... Men det er vel vanlig å bli satt tilbake, så får nå se etter hvert. Foreløpig krysser jeg bare fingrene for at alt skal gå bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...