Gå til innhold

Hvorfor vil dere igangsettes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer:)

Jeg har vært gjennom en torturigangsettelse, og lurer derfor på hvorfor dere vil risikere en slik unatrurlig fødsel kun basert på at man er 7 dager over termindato?

Skjønner at man er sliten og lei, men går det ellers på at man er bekymret for den lille i magen? Enkelte sykehus har nå over 300% økning i induserte fødsler pga de nye reglene, og fordi mor krever igangsettelse på overtidskontrollen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang i 2009 med tulla, tror det va 1 dag over termin..grunnen va en helhetlig vurdering av psykisk og fysisk helse som det het, overlegen på kvinneklinikken godkjente det som et svar på et "rop om hjelp" som det stod i brevet jeg fikk i hånda mens jeg lå to dager på sykehuset før jeg ble satt igang for å få avlastning ihht det meste.. Noe som va vesentlig va at de så det jeg prøvde å fortelle, nettopp at, venter jeg flere dager nå, vil motivasjonen min og kreftene til å føde normalt, vil være på bunn, og redd jeg ikke orker å gå igjennom en vaginal fødsel.. Følte de så at det var som det var g fikk dermed innvilget igangsetting... Litt rotete fortalt dette:-P Jeg va heldig og hadde en flott fødsel:) men det er desverre ikke alle som opplever det.. Med eller uten igangsetting:)

Skrevet

Jeg ble satt igang i 2009 med tulla, tror det va 1 dag over termin..grunnen va en helhetlig vurdering av psykisk og fysisk helse som det het, overlegen på kvinneklinikken godkjente det som et svar på et "rop om hjelp" som det stod i brevet jeg fikk i hånda mens jeg lå to dager på sykehuset før jeg ble satt igang for å få avlastning ihht det meste.. Noe som va vesentlig va at de så det jeg prøvde å fortelle, nettopp at, venter jeg flere dager nå, vil motivasjonen min og kreftene til å føde normalt, vil være på bunn, og redd jeg ikke orker å gå igjennom en vaginal fødsel.. Følte de så at det var som det var g fikk dermed innvilget igangsetting... Litt rotete fortalt dette:-P Jeg va heldig og hadde en flott fødsel:) men det er desverre ikke alle som opplever det.. Med eller uten igangsetting:)

Skrevet

Men alle har ikkje samme opplevels som du. Men det ligger ein grunn bak det. Det er ein grunn til dei nyereglane og krever er legen som bestemmer.

Skrevet

For å unngå syke og overtidige barn som har høyere dødelighetsrisiko enn barn som blir født ved termin. Når man går over 11 dager er det unaturlig for babyen og bli lenger, og bør derfor ut. Fødsler er forskjellige, også igangsettelset. Min var fantastisk og var pga. veldig stort barn som jeg måtte tatt ved keisersnitt dersom jeg hadde gått til termin. Det ville jeg unngå. :)

Skrevet

ja for meg gikk det på at jeg begynte bli bekymret på overtid. Skulle på kontroll 9 dager over noe jeg syntes var i seneste laget. Ordnet meg derfor time 2 dager tidligere, og godt er det. Det begynte å bli tomt med fostervann og blodtilførsel til baby begynte å endres og CTGen var ikke perfekt. Så totalvurderingen ble at det var på tide å sette igang. Hadde alt vært bra på kontrollen ville jeg kunne takle 2-3 dager til for å avvente spontan fødselsstart. Nå fikk vi en meget snill variant av igangsetting da jeg allerede hadde 3-4 cm, tok vannet og kun det, og 2 timere senere var hun ute.

Skrevet

Fordi risikoen stiger vel. Muligens litt voldsomt på 7 dagen, men 10-12 dager over syns jeg holder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...