Gå til innhold

Tatjana!

Frøken Ubesluttsom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år likt navnet og syns det var stilig og uvanlig. Men nå er jeg litt usikker på om jeg faktisk liker det. Syns kanskje det er litt hardt, og veldig russisk i mine ører.

Veit ikke egentlig om jeg liker det lenger. Syns ikke lenger at det klinger like bra som jeg syns før.

Hva syns du om navnet?

Er det et navn du kunne vurdert å bruke?

Er det kult eller rett og slett grusomt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er grusomt.. Sorry.. Veldig russisk!

Men burde det ikke staves Tatiana?

Skrevet

Det er egentlig fint - men for meg er det også voldsomt russisk så jeg ville av den grunn ikke overveie det.

Skrevet

Jeg likte navnet tidligere fordi det som du sier er stilig og uvanlig. Men jeg likte det aldri så godt at jeg kunne vurdert å bruke det. Synes det er langt i fra grusomt. Synes det er trist at når man sier at et navn høres russisk ut er det automatisk også negativt...

Skrevet

Jeg mente ikke at det er negativt at det er russisk, men at det vil kanskje bli assosiert med det og folk vil tro man er russisk. Veit ikke jeg.

Skrevet

Jeg mente faktisk ikke russisk som spesielt negativt.

Men jeg har ingen russisk tilknytning i det hele tatt og det ville føles litt rart å bruke et navn som så tydelig signaliserer noe russisk da.

Jeg ville på samme måte heller ikke velge å bruke et veldig amerikansk navn som ikke er i vanlig bruk her fra før.

En del navn med utenlandsk opprindelse har jo vært brukt her lenge og ingen reagerer på det lenger. Da blir det noe annet. Som f eks Henry eller Simone. Det er jo ikke akkurat norske navn men det er mange helnorske mennesker som har båret disse navn. Da mister navnet litt den natsjonale signaleffekt så folk forventer ikke at du er halvt engelsk eller fransk om du har navnet.

Kanske blir Tatjana også et slikt navn en dag.

Skrevet

dessverre tenker jeg litt horenavn... synes ikke det er så fint. har jo med mine assosiasjoner å gjøre selvfølgelig

Skrevet

Synes det signaliserer et nært slektskap til Russland. Det er jo helt greit hvis du er derfra. Hvis du derimot ikke er Russisk ville jeg styrt unna. Rett og slett fordi navnet gir en merkelapp på barnet ditt som er feil. Det er ingenting galt med at et navn gir russiske assosiasjoner, men da bør man være fra Russland.

I tillegg synes jeg det er litt hardt.

Skrevet

Skikkelig jalla på helnorske jenter

Skrevet

Jeg kjenner en fra Russland som heter det, så tenker Russisk med en gang. Men navnet er jo veldig fint og har god uttale på norsk, så tror egentlig ikke det hadde vært noe problem og hete det som norsk heller. Likner jo litt på Adriana, som jeg kjenner et norskt barn som heter. Man må bare bli vandt til det, tror jeg. :-)

Skrevet

Tenker litt russisk prostituert...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...