Gå til innhold

Da kom han endelig, etter en fantastisk igangsettelse. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tirsdags morning kom vi tidlig, og ble innlagt med en gang. Var for moden for ballong så de satte en modningspille. Ventet i noen timer før vi kom inn for å ta vannet. Da gikk det slag i slag. Likte meg best på sånn fødeball. Der klarte jeg å avlaste ryggen og babyen likte vugginga. Slapte godt av mellom riene og fikk epidural ved 5 cm cirka. Da måtte de gi litt drypp i tillegg. Fikk ikke full effekt av epiduralen, men det hjalp på noen rier. Så kom plutselig pressetrangen, han kom nesten nedi do. Etter 23 min med pressing kom han dalende ut av Mamman sin som lå på alle fire. For en lettelse! Han var 4950 kilo og 54 cm lang, 2 uker før termin. Så det var jommen i grevens tid han kom! jeg er i fin form. Ingen sting eller rifter, bare litt stiv i ryggen. ;)

Han har hatt lavt blodsukker pga. størrelsen, og vært innlagt på barneklinikken, men det har stabilisert seg bra. Nå reiser vi snart hjem. :)) er så lykkelig og stolt av meg selv. Amming får jeg også til! ;)

Lykke til damer, snart er det deres tur. Takk for all støtte og fine historier her inne. Kommer til å savne den spennende ventetiden. Nyt den og slapp av. :))

Vi er en lykkelig familie

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med prinsen og en fin fødsel :) Kan jeg spørre hvorfor du ble satt i gang to uker før termin?

Skrevet

Gratulere så mye også så godt å høre om en fin fødselhistorie som ble igangsatt :)

Nyt tiden fremover, gleder meg til det er min tur :)

Skrevet

Takk for det. :) jeg ble satt i gang fordi han var så stor. 50 % over gjennomsnitt. Han ble estimert til å bli over 5 kilo ved termin. Han hadde nok blitt større enn det når han var nesten 5 nå 2 uker før termin. :)

Skrevet

Gratulerer så masse med prinsen og fantastisk fødsel :)

Skrevet

Åja, da skjønner jeg det godt:) Men når ble han estimert til det? Var det pga høyt sf-mål? Er selv redd jeg har en stor gutt i magen, men ser ikke når jeg evt skal få muligheten til å sjekke det, er jo ingen ultralyder eller sykehuskontroller før en uke på overtid.

Skrevet

Gratulerer :-)

Skrevet

Gratulerer med den store gutten :-D Kos dere masse!!

Skrevet

Gratulerer så mye! Hvor lenge ble dere liggende på barneklinikken? Frykter tulla vår må ligge der selv, da jeg har hatt veldig høyt blodtrykk den siste tiden :-/

Skrevet

Gratulerer :o) Så bra at det var en så fin opplevelse! Kos dere fremover!

Skrevet

Jeg fikk ekstra estimering i uke 32 og har vært på kontroll annenhver uke siden det fordi jeg ba om det. Har tidligere født en jente på over 4.5 kilo og har flere store gutter i familien. Sf-målene var også svært høye. Fastlegen hørte på meg og skjønte at jeg var bekymret og henviste meg til sykehuset. Si det som det er til legen din du. Bedre med en kontroll for mye dersom han ikke er så stor likevel.

Han er fortsatt innskrevet på barneklinikken, håper jeg får ha ham fast på barsel fra idag. Da får jeg en ekstra natt her for å etablere ammingen ordentlig. Det har forsåvidt gått greit med oss siden han ikke trenger drypp, så jeg har hatt ham hos meg mellom måltidene. Han må bare måles før hvert måltid(blodprøve) + få litt ekstra næring etter jeg har ammet. De var også nede med ham inatt så jeg kunne få amme i ro og fred. De har vært helt fantastiske. :))

Skrevet

Oj, DET var en stor baby! Gratulerer så mye med gutten! Godt å se at det går bra med dere og det er også godt å se at man blir tatt godt vare på. Det må, uten tvil, være bedre for både deg og gutten deres at han blir født naturlig to uker før termin enn ved bruk av keisersnitt rundt termin/etter termin!

Kos dere med prinsen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...