SNoor Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Jeg er i uke 31 nå, og har hatt en rolig uke uten så mye kynnere. Har hatt mer kynnere før, og i dag tok det seg litt opp igjen. De kommer selv om jeg bare sitter i sofaen. Har ikke i hele magen på en gang, ofte bare høyre siden, så hele magen blir skjev;) Hvis jeg går tur, kommer kynnere med en gang, men gir seg hvis turen varer mer enn 10 minutt. Hva med dere? Og tror dere de har noen effekt på fødselsforløpet? Jeg har hatt mye kynnere i tidligere svangerskap, og har hatt korte fødselsforløp....sammenheng?
1prinsesse + 1 spire:) Skrevet 30. september 2011 #2 Skrevet 30. september 2011 Hei:) Jeg hadde i første svangerskap masse kynnere fra uke 25-26 kraftige og varte en evighet om gangen , hadde de helt frem til fødsel , og fødselen gikk jo raskt egentlig fra jeg ble lagt inn i 17.00 tiden og snuppa var ute 21.30 (var nesten ute, men fikk hjerteprob. og måtte tas med keisersnitt i narkose) Hadde det ikke vært for det så hadde hun kommet riktig veien på ca samme tid alikevel.. Har denne gangen vært plaget med kynnere fra ganske tidlig av, uke 18 ca.. Noen dager er de grusomme , nå som jeg har vært sengeliggende i 2 uker så har kroppen fått hvilt seg en del og har ikke kjent noe til de..Jobb på mandag igjen og forventer vel ikke noe annet enn at de kommer tilbake da... Sies jo at det er kroppens måte og forberede seg til fødselen så at de har noen innvirkning på dette tror ihvertfall jeg:)
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 30. september 2011 #3 Skrevet 30. september 2011 Jeg er 30 uker, og har flere kynnere i timen hele døgnet.
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 30. september 2011 #4 Skrevet 30. september 2011 Jeg opplever en del kynnere. Jeg er fysisk veldig aktiv enda og kjenner mye kynnere i forbindelse med fysisk aktivitet. Nå er jeg inne i min siste uke på jobb og det har vært MYE stress og da har jeg kjent en del kynnere mens jeg har sittet stille på jobb. Jeg har snakket med jordmor om kynnere på halve magen og hun sier at dette ikke er kynnere. Dersom det er kynnere skal man kjenne det på hele magen. Jeg har nemlig hatt sterke "kynnere" på høyre side og det viser seg at det er der babyen ligger og når han strekker seg ut mot magen min spenner magemusklene seg og man får en "kynnerlignende" reaksjon (altså at magen blir hard på den ene siden). Om dette er fasitsvaret vet jeg imidlertid ikke :-) Kynnere skal jo ha en positiv effekt på fødselsforløpet ved at fødselen blir kortere samt at det er mindre risiko for komplikasjoner i følge forskning. Vi får håpe dette stemmer ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå