A_K Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Snuppa på 4,5 mnd har begynt å våkne to - i stedet for 1 gang per natt. I stedet sover hun lengre om morgenen. Vi har innført grøtmåltid morgen og kveld, ellers ammer jeg, bortsett fra siste kveldsmåltid kl 1/2 7. Altså- ved å innføre fast føde, fordi hun var så utilpass og sulten på ettermiddagene, så sover hun dårligere på nettene. Hun har også begynt å ligge våken og prate på natten etter amming, gjerne over en time... Vil ikke tro hun får for mye mat, for hun virker veldig sulten på natten... Kan vel ellers si at hun sover mer og spiser sjeldnere på dagen. Vil tro det er morgenmåltidet med grøt som er skyld i det. Tips og råd er velkomne
jaaada Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 dytter denne! mi er lik som din og kan ikke huske at broren var slik.. han sov kjempe godt etter at vi begynte med grøt men lillesøster prater og prater og driver foreldrene til vannvidd av søvnmangel.. positivet at ho er i godt humør altså meeeen foretrekker søvn og ikke prat om natta;)
A_K Skrevet 29. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2011 Snodig det der med prating, hyling (!) og synging. Selv om hun virker kjempetrøtt når jeg ammer henne, så sier det pling! så fort jeg legger henne og bla bla bla i høyt volum er igang... Absolutt ikke sutring, men fornøyd plapring:) umulig for meg å sovne til. Sambo sover uansett. Har blitt 2-3 timer søvn på meg de siste nettene pga dette, veldig frustrerende...!
Carina har to små gull Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Samme her... Hun er 5 mnd idag og kan være så trøtt om netterne, men etter amming kan hun gjerne være våken 1,5 time og bare ligge der å bable, og det høylydt. Hører hun gjesper. Hun pleier av og til å sovne atme puppen, men da jeg lirken henne over i hennes egen seng er hun lys våken. Pleier av og til å gi henne litt mer melk på flaske og da slokner hun som regel igjen etter kort tid.
InsomNina Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Sånn var snuppa her også. Kjempetrøtt når hun spiste, og da jeg løftet hun bort i senga så våknet hun til. Sprellte og plapret i vei!! Kunne holde på i alle fall 2t! Åh så trøtt jeg var! Hun gikk også fra å våkne en gang til 2 ganger på natta, ETTER fast føde ble introdusert. Så man er ikke garantert bedre søvn av det, nei. Enda ett nytt måltid hadde heller ikke noe å si. Men hun har aldri vært flink å sove på dagen, så kanskje det påvirker. Vi gjorde ikke noe mer med det, og det gikk over etter en tid
vårbarn nr.2 Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Min er snart 5 mnd. og har sovet de siste par mnd. natten gjennom med bare en til to amminger. Men nå den siste uka har han sovet bare 2 timer i strekk. Ligger å kaver sparker av seg dyna og er lys våken.. Han får 2 grøtporsjoner. Er det kanskje vanlig at de kan bli litt mer urolige i den alderen? Jeg håper det bare er for en periode.. Prøver å la han bli liggende i sengen vår etter han har spist, men sovner i 20 min så begynner å kave og styre veldig. Det er vel litt tidlig for at det kan være tenner? Men virker som det er flere i samme situasjon.
jaaada Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 kan virke som det er noe med aldren.. og godt det er prating og pludring og ikke grining iallfall;) får satse på at det går over -veldig snart- av seg selv! er så trøtt for tia at jeg sovner hvor som helst, veldig gøy å ha besøk av meg med andre ord.. hehe
jaaada Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 har forresten også tenkt litt på tenner.. de kan jo plages mnd før tennene kommer men tenker de burde vært mindre glade om det var noe som plaget dem? hmmmm..
A_K Skrevet 29. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2011 Hmm tydeligvis en snodig aldersgreie da... Så mye rart det er med disse små nurkene:) men sant som du sier jaaada, godt det er prating og ikke skriking:)
*Prinsesse mai 2011* Skrevet 29. september 2011 #10 Skrevet 29. september 2011 Hmm... Tydeligvis ikke bare meg dette gjelder! Jenten min er 4 mnd, og har den siste uken begynt å våkne 2 timer tidligere enn hun pleier, i tillegg til at hun sover MYE mindre på dagtid.. Hun er ikke sur og grinete, så vil jo tro hun får nok søvn... God at man ikke er alene
min<3 Skrevet 29. september 2011 #11 Skrevet 29. september 2011 Da skal jeg følge med og se om det kommer til å gjelde min lille tass også,han blir 4mnd nå Men da tenker jeg at det snart er på tide og flytte på eget rom;)
Maitrollet Skrevet 29. september 2011 #12 Skrevet 29. september 2011 Her ble vi kvitt våkenperiodene midt på natten når vi passet på at lengste duppen på dagen ikke ble lenger enn 2,5 time.
A_K Skrevet 29. september 2011 Forfatter #13 Skrevet 29. september 2011 Det hører til sjeldenhetene at frøkna sover så lenge so 2 1/2 t, vanligvis1-2 timer midt på dagen. Men vi skal nok prøve å legge henne på eget rom etterhvert ja. Tror nok hun våkner litt når vi legger oss- og av sambo som snorker:)
Kreps 71 Skrevet 30. september 2011 #14 Skrevet 30. september 2011 Frøkna mi er også 4,5 mnd. og vi har holdt på med grøt om kveldene en stund, begynte litt før hun ble 4 mnd. Hun pleier å få ett til to måltider på natten. I går ville hun ikke ha grøt, så jeg blandet en tynn grøt/ velling på flaske med litt sviskesaft som hun liker veldig godt. Hun drakk veldig mye fra flasken og i natt har hun sovet fra kl. 20:30 til 06:00 og det er første gangen, og hun var ikke sulten i dag tidlig heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå