mamma til s@lma Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Hei alle sammen ! Fant ut i dag og jeg skjønner ikke lengre noe av dette. Ble nylig gravid etter 6 mnd prøving ( hadde MA og utskrapning i mars ), jeg ventet mens på tirsdag, testet tydelig positivt på mandagen før, og på lørdag samme uke begynte å blø. Varte lenge nok for at jeg har fått med meg at jeg var gravid, ikke nok får å begynne å glede seg , men nok for å bli skuffet, og bekymret. Det var 4. graviditet, den andre resulterte i friskt og velskapt barn, og resten endte ikke så bra. Så jeg ventet til blødningen stoppet, ca 4 dager etter tok jeg test for å forsikre med om at jeg testet ikke positivt lengre og alt hcg var ute fra kroppen. Så dro til fastlegen og fikk henvisning til gynekolog. Er over 30 år, og med 3. spontanabort er det ingenting å vente på. Så begynte jeg å teste for å finne ut EL. Brukte en pakning , kjøpte andre og stusset over at det tar så lang tid. Så måtte gubben reise bort en helg, og jeg fant ut at det er best å begynne fra neste syklus, siden det var så nytt etter SA. Og dyrt ble det også. Så jeg sluttet å teste, og ventet egentlig på at mensen skulle dukke opp, men når det da ? Skulle jeg regne dato for neste mens fra første dag jeg begynte å blø da jeg fikk SA ? Dette kjentes ikke helt riktig, for det var jo ikke mens da. Og så fikk jeg plutselig tanke om å ta en graviditetstest igjen.. kanskje.. tok 2 i kveld, og begge var svak, men tydelig positive ! Hva i all verden betyr dette ? Er jeg virkelig gravid igjen, eller er det noe av den siste graviditeten som henger igjen ? Men jeg var jo bare en måned på vei, det er jo umulig at hcg skal henge så lenge i kroppen , og så har jeg jo testet negativt i mellomtiden. Det eneste logiske som jeg kommer på at jeg hadde en veldig tidlig EL kort tid etter blødningen stoppet, jeg fikk det ikke med, og så klarte å bli gravid på den allikevel. Eller ? Føler at jeg sitter på dal og banet nå,vil så gjerne glede meg, men samtidig har jeg blitt skuffet så mange ganger at jeg er redd for å håpe . Tenker på å ta en tur til lege og få sjekket hcg med ordentlig blodprøve, evt få ta en ultralyd for å se om det virkelig er noe der inne.. Uff, mange tanker, beklager for at det ble så mye . Er det noen her inne som har hørt eller opplevde noe liknende ? Takknemlig for alle svar !
Et nytt eplefrø <3 Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Hei du! Jeg har aldri opplevd noe liknende, men jeg kan jo si MIN mening! Nå får je ikke helt tak på NÅR du hadde den siste SA din, i forhold til at du venter mens nå, så regner jeg med at det er rundt 1 mnd siden? Uansett, som du sier, så bør ikke Hcg nivået henge igjen SÅ lenge. Men kroppen er jo veldig på u-tur etter en slik opplevelse, så enten som er det nok en kjemisk graviditet,ellers så er du jaggu gravid igjen!! :-) Jeg ville nok dratt til legen for å sjekke dette! Ønsker deg så veeeeldig lykke til! Er din tur nå! Hold oss oppdatert!! <3
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Jeg hadde eggløsning nesten rett etter en SA jeg hadde i august, og ble gravid da! Dvs, at det er det som MÅ ha skjedd, siden blodprøve rett etter SA viste negativt, og 3 uker etter var blodprøven positiv! Hvor lenge er det siden du blødde da? Så jeg jubler forsiktig for deg
mamma til s@lma Skrevet 29. september 2011 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2011 Takk for svarene jenter ! Jeg hadde siste blødningsdag etter SA den 9 september, og husker at jeg testet negativt sånn ca 3-4 dager senere. Så hvis det stemmer at jeg er gravid nå, så eggløsning måtte være sånn rundt 13-14 sept, for det må jo gå 14 dager for at g-test skal slå ut. Tok en ny test i dag, burde vente hvert fall til i morgen, men klarte selvfølgig ikke det og den var tydelig positiv , sterkere enn i går, til og med gubben var enig med meg at det var pluss og ikke bare min imaginasjon altså tar og bestiller meg en time hos legen min i morgen, hun blir jammen nokså lei av mine besøk snart, men jeg vil bare bekrefte det hele med en blodprøve før jeg kan begynne å krysse fingre og tær igjen.. uff, og jeg som tenkte at alt håp var ute.. smiler forsiktig
mamma til s@lma Skrevet 30. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. september 2011 Da har jeg vært til lege og fått tatt hcg prøven i dag så er det bare å holde ut til mandagen og vente på svar . Lege var egentlig like skeptisk som meg ( eller så er jeg kanskje ikke skeptisk, men bare tør ikke å glede meg , selv om de sier at kryss er kryss ). Men jeg begynner faktisk å føle meg gravid og, små kvalm og uggen hele dagen , noe stikking i brystene og litt mensmurringer.. får håpe at det ikke er noe jeg bare innbilder meg da. Må ha litt is i magen føler jeg, hvis den prøven viser seg å være negativ, så har jeg hvert fall en klar utgangspunkt til neste pp når jeg får mens.
mamma til s@lma Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. oktober 2011 Da har jeg endelig fått svar på hcg prøven , og den var svakt positiv, 59 var det vel. Det betyr jo at det er noe på gang, spørs bare hvor lenge det varer denne gangen. Forrige gang tok det 5 dager fra jeg testet positiv til blødning kom, så jeg er veeeldig skeptisk. Legen min er også tilbakeholdende, hun vil at jeg skal ta ny hcg måling om en uke for å se utvikling. Høres fornuftig ut. Føler meg litt gravid faktisk, små kvalm og sånt, men det kan jo forsvinne når som helst. Og så har jeg antydning til spotting, ikke ren blod en gang, bare litt brunaktiog utflod og litt svak rosa slimm inimellom, ikke store mengder heller. Det kan jo være pga samleien på lørdag, og trenger ikke bety noe, men er ¨på vakt allikevel. Synes dette er veldig slitsomt, jeg . Av og på hele tiden, vet ikke om jeg kan glede meg eller om jeg burde heller innstille meg på utredning og behandling , vanskelig dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå