Tosta <3 Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Noen som har erfaringer med den erstatningen? Ammer men må gi litt tillegg pga lite vektoppgang. Har nå prøvd, nan 1, collett og nan HA. Nan 1 gulpet hun ekstremt av,collett og nan HA liker hun tydeligvis ikke. Nekter hvertfall å spise når de er på flaska. Så da sitter jeg her med en kartong Nan HA og Collett som ikke blir spist. Hadde vært himla greit om alle erstatninger kunne vært ferdigblanda på sånne små kartonger
Hera_75 Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Har bare bra erfaringer med hipp. Kanskje småen synes det smaker vondt? Ganske annerledes smak enn mm... Da jeg begynte å gi litt tillegg, så begynte jeg med å halvblande mm og mme, da kan du gradvis blande mer og mer mme og mindre mm, så venner babyen seg til det.. Verdt å prøve..
Tosta <3 Skrevet 28. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2011 Ja, det var jo ett smart triks!! Får prøve Hipp å se om den kan slå an, ellers får vi blande litt!
skinkebit Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 anbefaler nan1. øko er for dyrt. økologisk er ikke berekrafftig. ikke riktig at familier skal bruke pengene sine på merkefiksering når man heller kan reise på ferie med familien til Syden:D Vet, himla fett om alt var ferdigblanda. Helst på melkekartiongkartonger om du sjønner:D
MammanTilMax Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Her får minimann Hipp i tillegg til utpumpa mm (puppenekt fra 1 mnd..) Vi prøvde først Nan, men da gulpet han veldig mye så byttet til hipp! Veldig fornøyd med det egentlig:)
ViVenter*15/07/11-Nora* Skrevet 29. september 2011 #6 Skrevet 29. september 2011 Vi bruker Hipp. Hun gulper av de andre.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 29. september 2011 #7 Skrevet 29. september 2011 Hipp er topp! Prøvde Nan og Collett først, men hun fikk vondt i magen, og jeg merket at Hipp smakte mye bedre etter Colletten. Prøv det du
Reddiken Skrevet 29. september 2011 #8 Skrevet 29. september 2011 Her også prøvde vi nan og collett før vi gikk over til Hipp, og vi har aldri sett oss tilbake :-) Den er ikke så mye dyrere enn collett, tror vi må ut med en 50-lapp ekstra i måneden, men det er verdt det når man slipper mageknip og gulping :-)
Hera_75 Skrevet 29. september 2011 #9 Skrevet 29. september 2011 @ skinkebit.. litt artig at du snakker om at økologisk ikke er bærekraftig, for så å mene at barnefamilier skal reise til syden for pengene de sparer på å mate barna sine med et billigere og dårligere alternativ.. for det er jo som kjent veldig bærekraftig..
Tosta <3 Skrevet 29. september 2011 Forfatter #10 Skrevet 29. september 2011 Tusen takk for alle svar Har kjøpt hipp idag og flaska ble tom, så håper det kan få fortgang på vekta til den lille snuppa mi ved å gi ett par flasker med det i døgnet! Hun gulpet litt men det gjør hun om hun får morsmelk og, så det får vi leve med! Ikke så ekstremt som nan hvertfall. Bruker dere malt i, dere som bruker hipp? Ser "skinkebit" skriver masse rare innlegg rundt forbi, så velger å ikke ta det så seriøst...
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 30. september 2011 #11 Skrevet 30. september 2011 Jeg bruker malt og fenikkelte i Hippen til min lille, men jeg måtte prøve meg fram lenge for å finne rett mengde. Men prøv et par-tre dager før du øker/minker på mengden. Nå lager jeg en kopp fenikkelte og blander i 2 t-skjeer malt og setter i kjøleskapet. Så fyller jeg ca 20 ml i hver flaske. Så bra at du velger ut de innleggene du vil ta seriøst. Det er viktig her inne
bIomstre Skrevet 30. september 2011 #12 Skrevet 30. september 2011 Hei Vi trengte ikke å bruke malt, så se det ann først. Dersom avføringen blir hard så prøver du deg frem på mengden til avføringen får passe konsistens. :-)
Håpefull77 Skrevet 30. september 2011 #13 Skrevet 30. september 2011 Vi bruker hipp 2, men har brukt en kartong av hipp 1. Men nå er jenta vår 5 mnd. Merket ingen forskjell på 1 og 2, Vi bytttet til hipp nettop for å slippe å bruke malt i melka, vi brukte nan 1 & 2 og nan ha 1 tidligere, men da måtte vi bruke malt. Så jeg ville forsøkt uten malt. Bæsjer hun ikke ville jeg forsøkt med malt.
Tosta <3 Skrevet 30. september 2011 Forfatter #14 Skrevet 30. september 2011 Ikkje værst å kan slippe malt og, virker som det er flere fordeler med Hipp :) Her får hun jo bare 2 flasker i døgnet så trenger sikkert ikke malt da, foreløpig går det bra hvertfall! Bare vekta kan øke litt er jeg fornøyd
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 30. september 2011 #15 Skrevet 30. september 2011 Med vår første brukte vi først Nan ferdigblandet,men gikk så over til Hipp. Med han som nå er 8 uker prøvde jeg først Nan, men han hylte og hadde tydelig veldig vondt i magen av det. Nå bruker vi Hipp. Han har fortsatt noe vondt i magen, men jeg tror det kommer av andre ting enn mme. Bruker endel malt i melka og det hjelper, for ellers blir han hard i magen. Han ammes også endel da. Har tenkt å kjøpe fennikkelte til uka, fikk et tips fra hs om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå