Gå til innhold

gravid på videregående?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hei :)

jeg lurer på om det er noen som vet hva man får i støtte osv når man får barn under skoletiden?

har forstått det sånn at man får engangsstøtte om man ikke har jobbet, og det har jeg jo ikke pga. skolen. men går man skole har man også rett på foreldrepenger ettersom hvor mye faren til barnet tjener. men da får man jo en månedlig beløp, så har man da rett på engagsstøtten i tilleg? og om man skal bo for seg selv kan man søke om bostøtte? man går jo ikke på skole det året man er hjemme og det søkes penger for, for vanlig bostøtte er jo for de som må flytte pga. skolen er for langt unna.

er jo også sånn at om man får støtte fra nav får man ikke fra lånekassen? det lønner seg vel med lånekassen for de som er elever? men engangsstøtten er jo fra Nav?

forvirret =O har lest på sidene til både nav og lånekasssen, men forstår virkelig ikke hvordan dette henger sammen eller hva som vil lønne seg?

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

om du ikke har jobbet har du rett på engangsstønaden, så denne skal du bare søke om. Etter uke 26 om jeg ikke husker feil.

Når du går på vgs har du rett på fullt stipend og lån den tiden du er i permisjon (Får vel støtte i 10 mnd). Dette skal du få utbetalt som stipend. Jeg fikk ca 8000 utbetalt i mnd og det var i 2009.

Siden du tar permisjon fra skolen, kan ikke han ta ut foreldrepenger. Tror heller ikke han har rett på noen uker i det hele tatt nå som du er student. Min mann hadde iallefall ikke det da jeg hadde permisjon et helt skoleår.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...