Gå til innhold

Tre tette? Er det mulig...?

Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥

Anbefalte innlegg

Noen som er gravid med nr. 3... Tett og ikke planlagt? Eller noen som har tre tette barn og kan kan fortelle om hvordan det går? Noen som tenkte abort, men ombestemte seg? Fortell!

Jeg fant ut på mandag at jeg er gravid med nr. 3. Har to fra før på 3 og 1,5 år og hadde absolutt ikke tenkt å få nr. 3 før om 2-3 år. Men den sitter gitt! På p-piller, helt uten slurving.... Var på privat ul i dag og er 8 uker på vei. Jeg vurderer abort men klarer ikke å bestemme meg.

All fornuft sier at det ikke passer med et barn til nå, jeg ønsker ikke å gå gravid igjen og vil gjerne bruke tiden min på de to barna jeg har. Og på mannen min og meg selv. Ikke passer det ift jobb heller, planen var å bli student fra januar... Har bare jobb ut desember. Nå tjener mannen min godt, så økonomisk går det vel likevel.. Mannen min syntes jeg bør ta abort, sier det er tid for å tenke på meg selv. Men han lar meg bestemme og sier at alt går.

Jeg hadde tatt abort med en gang om det ikke var for at morsinstinktet allerede har trått til. Fra jeg så positiv test. Vil beskytte den lille spiren og kan ikke fatte hvordan jeg skal klare å gjennomføre en abort. Selvom det er det som passer best.

Damn, er det mulig? Hvordan tar men en slik avgjørelse? Hva legger man til grunn?

*Fortvilet*

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143623965-tre-tette-er-det-mulig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok mange meninger om hva man legger til grunn, men jeg må si at om man er i et stabilt forhold og har økonomi til det, så syness jeg det er rimelig egoistisk å ta abort fordi det ikke "passer" med et barn til.

Det man bør spørre seg er om man evner å elske og gi barnet et godt liv med kjærlighet og varme samtidig som man har økonomi nok til å dekke materielle behov.

Men det er min mening.

Hei!

Skjønner godt at man fort kan bli litt overveldet av tanken på tre tette barn. Selv hadde jeg en datter på 8 mnd og en sønn på 2,7 år da jeg til min store forskrekkelse oppdaget at nr tre var på vei. Kjente jeg ble grepet av frykt med en gang - men jeg vurderte aldri abort. Måtte bare litt ned i kjelleren før jeg fant ut at det bare var å brette opp armene og ønske nr tre velkommen.

Så vi fikk altså tre småtroll på 3 år og 4 mnd. Skal ikke lyve - hverdagen er hektisk, og det tar på med tre så små barn. Men jeg kunne ALDRI vært uten. Barna har utrolig stor glede av hverandre, de leker sammen og har hemmligheter sammen. Nå er de 6, 4 og 3 år og ting går seg mer og mer til.....

Nå vil tilfeldighetene det slik at nr 4 kommer helt av seg selv, med hormonspiral og alt - så nok en gang har vi brettet opp armene og når sjokkt har lagt seg ser vi frem til begynnelsen av januar, når lillebror eller lillesøster kommer:)

Du får ha masse lykke til med valget ditt:)

Jeg tror aldri at du kommer til å angre på om du beholder barnet etter at det har kommet. Tror ikke mannen din vil angre heller. Hvis du tar abort vil du mest sansynlig ha en vond klump i magen resten av livet ditt.

Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ta vare på det lille nurket. Tenk så flott de tre vil ha det sammen! Det kan bli travelt i starten, men etter hvert er det bare fordeler med tre tette. De vil ha masse glede av hverandre. Det er mye enklere å gjøre ting sammen som familie, fordi barna er på noenlunde samme nivå. Jeg er fra en søskenflott med tre tette, og det er helt supert!

Jeg venter nr tre i april. Har to sønner på 1 1/2 og 3 1/2.

Lykke til!

her blir det igrunnen 3 ganske tette, har ei på 3 og en på to og termin i mai. Dette var planlagt, vil gi barna mulighet til å få et tett søskenforhold (og kunne få kvitta seg med vogner og dilldall etter hvert). Tror nok det blir superhektisk, men tenk for en fin og tett gjeng du får!

Takk for svar! Vi har bestemt oss for å beholde, og gleder oss :-) Da har vi jente født juni 08, gutt f april -10 og tredjemann kommer i mai -12! Satser på at det blir en flott gjeng! Er veldig fornøyd med de to vi har fra før i allefall :-)

Har fortalt det til sjefen, og hun tok det strålende! Får forlenget vikariatet mitt frem til termin og hun tilpasser supert for meg ellers :-)

Vi snakkes :-))))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...