Gå til innhold

Større sjans etter å ha mistet? Finnes det noen medisiner for ikke å miste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mistet og mistet- men jeg testet positivt nå for en ukes tid siden, men det gikk til grunne. Jeg hadde HcG verdier på 16 på dag 14 og 8 på dag 16, så det gikk jo raskt nedover..

Men, spørsmålet mitt er egentlig om det er større sjans for at vi lykkes nå neste gang? Har lest om flere som sier at mange blir gravide etter en SA, men nå er vell ikke det jeg har hatt her egentlig en SA en gang siden det var så tidlig. Vet ikke hva man kaller det.

Jeg ble naturlig gravid i 2007, men mistet i uke 10. Det hadde nok strandet allerede i uke 6 eller noe.

Det blir vårt 5 forsøk nå neste gang, uttak ca 3-4 desember en gang. Hatt 1 IVF, 2 ICSI og 1 FER.

Vi får heldigvis fortsette i Porsgrunn selv om vi har brukt opp våre offenltige forsøk. Vi får gå der privat, dvs at vi må betale 15000 kr + betale for medisinene. Men jeg er veldig glad for å kunne fortsette et sted jeg er kjent, og hvor jeg kjenner legene og sykepleierne. De har veldig tro på oss, så velger å se lyst på det og at det er stor sjans for at vi vil oppleve å bli biologiske foreldre.

Hadde vært fint med noen erfaringer, tanker fra dere andre. Og gjerne en dialog med andre som skal i gang med forsøk/ nytt forsøk i november/desember.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjekt å miste nei, men det finnes jo ikke noen medisiner som kan hjelpe.

Angåendes å gjøre noe annerledes er jo å ha samtale med leger før man setter i gang forsøk og kanskje forandre på medisin som du går på. det skrives jo ofte at dei som ikke blir gravide offentlig går privat og enten det at man ser på det fra anna perspektiv eller forandrer oppleget helt så blir man gravid.

Ellers så er det vitaminer som kan tas flere mån før man skal ta ut egg for å ha best mulig kvalitet på dei og best flora i livmora. Man kan ta akupunktur. Yoga kan være bra for å sette blodsirkulasjon i gang.

Skrevet

Uff så utrolig trist :-( jeg vet at de bruker Prednisolon bla.annet, ei venninne av meg fikk det,pga ho mistet,om den er beregner for det vet jeg ikke,den har vel ikke noen dokumentert effekt etter hva jeg har hørt,men du kan jo høre med legen din iallefall:-)

Skrevet

Angåendes blodfortynnende som albyl-e og prednisolon opplever er vanskelig i det offentlige. Jeg har mast flere ganger på legen men svaret har vaert akkurat som shalin sa - ingen dokumentert effekt! Men kvorfor får dei ved private veldig veldig ofte det!?!!

Skrevet

Jeg fikk det når jeg spurte,men har hørt at noen leger holder igjen,hvorfor vet jeg ikke,man kan jo i det minste prøve,det skader jo ikke:-)

Skrevet

det var neppe SA men en biokjemisk graviditet, en hcg som er så lav tyder på dette.

Mot biokjemisk graviditet finnes ikke medisiner (det betyr at det befruktede egget streifet livmorhinnen uten å feste seg)

SA betyr at egget festet seg, embryoet begynte å gro og så mistet du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...