Gå til innhold

Var på tidlig ul i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er litt forvirra.

I følge mine beregninger skal jeg være 7+4 i dag, men hun mente at jeg var toppen 6 uker, fordi fosteret var så lite. Hun så hjerteslag, men jeg kan ikke hjelpe dor at jeg er bekymret alikevel. Er det et dårlig tegn å bli satt tilbake så mye?

I følge hcg-målinger i forrige uke, altså litt over 6 uker i følge meg selv, så hadde jeg 28 000. Stemmer dette med mine beregninger eller med gynekologens?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde litt samme opplevelse da vi var på tidlig ultralyd 7+3. Hun sa vi kun var i uke 5, men hjertet slo - noe man ikke ser før i uke 6.

Vi vet at vi ikke kan være to uker kortere, siden det er fysisk umulig, og fordi jeg isåfall ville testet positivt på graviditet før vi faktisk i det hele tatt hadde laget barnet.......

Tror barna vokser i rykk og napp, jeg, og at de ikke er kliss like på den og den uken. Har alltid hatt små barn på ultralyd, og fått beskjed om at jeg var kortere på vei, men når vi kommer til termin viser det seg at jeg hadde rett allikevel...

Skrevet

Jeg håper hvertfall det er jeg som har rett, og jeg tror det må være dte også

Hvis gynekologen har rett så har jeg testet positivt ekstrem tidlig, for jeg testet positivt 1 dag før ikm.

Skrevet

JEg har ikke så stor kunnskap om akkurat dette, men jeg vet at fram mot og etter uke 17-19 er det store variasjoneri størrelse på embryo/foster.

Det er derfor de ikke kan sette en termin utifra UL så tidlig, termin etter UL kommer først ved den ordinære UL.

Det er selfølgelig god mulighet for at selve befruktningen skjedde noen dager etter det du tror, men hvis du er rimelig sikker så tenker jeg at den ordinære ULterminen blir et sted midt imellom disse to som er gitt nå.

Skrevet

Men da lurer jeg på hvorfor hun i det hele tatt sa noe?

Kunne hun ikke da bare sagt at her ser vi et bankende hjerte og alt er i orden? Hun kunne godt ha opplyst om at fosteret så lite ut, men da burde hun jo si at dette er normalt såpass tidlig.

Skrevet

jeg ble satt tilbake på ordinær ultralyd med forrigemann. Fra 17+5 til 15+4...:) Gikk helt fint det. Du trenger uansett ikke tenke på det før ordinær ul, det er da de bestemmer terminen din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...