Gå til innhold

Er litt lite med spark!! Når skal jeg kjenne de daglige, harde sparkene? Er i uke 22+5

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 22 +5 og det har vært litt stille i magen de siste dagene.

Jeg har morkaka forran og lavt og vet at det kan være derfor jeg ikke kjenner så mye til lillemann.

Vet at alt var bra for en god uke siden, fikk høre god hjertelyd på den siste kontrollen og har ikke lyst å bekymre meg for at noe skal være galt...

Men jeg lurer på hvor lenge dette vil vare??? Har noen som er utolmodige her hjemme og som også vil kjenne liv utenpå magen.

Også vil jeg gjerne kjenne litt hardere spark og mer liv.

... Hmmmm..

Er det noen av dere som har samme opplevelse? Burde jeg bekymre meg? Når kjenner dere harde spark og mye liv?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjente ikke noe særlig før i uke 22, og jeg har morkaka liggende bak, så den skulle ikke ha noe å si for det. og det er bare såvidt samboer klarer å kjenne noe utenpå enda, kjenner alle bevegelser mest nederst, så han klarer bare å kjenne hvis han holder handa litt hardt mot magen helt nederst. er 26+4

Skrevet

Det med morkaka har mye å si. Jeg hadde den foran og høyt i forrige svangerskap, og kjente nesten bare spark og bevegelse langt nede. Nå og da kunne jeg kjenne spark høyere opp også - men da var jeg ganske langt på vei, og jeg merket aldri harde og daglige spark i det området hvor morkaka var. Men dette kan jo være en tilfeldighet - at feks babyen min foretrakk å ligge langt nede eller noe slikt.

Skrevet

Tror dette er veldig opp til hver enkelt person. Jeg startet å kjenne svake spark i uke 18 og nå er jeg i uke 20 og har kjent kraftige spark som også samboer har kjent i en ukes tid nå. Så nå er det daglig rutine at han ligger å kjenner på magen når vi har lagt oss. Da får han alltid ett spark eller to :op Hos meg så er det mest helt nederst i magen og jeg kjenner det først når jeg legger meg ned og slapper av. Jeg snakket med jordmor om dette om spark og hun sa at det ar ikke før i uke 24 at man skulle kjenne daglige spark.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...