Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Jenta mi på 20 mnd hadde feber i en dag og en natt, ga henne paracet 2 ganger. Ellers i grei almenntilstand, som går opp og ned med feberen, spiser bra når hun er i bra form. Var hos legen og han kikket så vidt på henne, og foreskrev antibiotika for han mente det kunne være noen "mikrober" i halsen. (Uten å kikke i halsen). Må nevne at jeg er i utlandet for tiden. Er skeptisk til overmedisinering, og lurer på hva dere der ute mener?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Tittet inn her fra småtroll 0-1 år. Jeg er svært skeptisk til forskrivelse av antibiotika så lenge det ikke foreligger noen klar årsak og når barnet i tillegg har god allmenntilstand. Det er umulig å si hva du skal gjøre, men en mulighet er å avvente, følg med på allmentilstanden hennes, om fortsatt høy feber i løpet av de neste to dagene og fallerende AT, ville jeg bedt om en ny undersøkelse, det har kanskje rukket å bli em ,er tydelig infeksjon da. God bedring.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Jeg ville avventet hvis jeg var deg! Leger i utlandet er veldig slepphendte med å skrive ut antibiotika. Har opplevd det flere ganger selv. De aller fleste sykdommer går over uten antibiotika. Jeg pleier alltid å se an 2-3 dager før jeg gjør noe. Antibiotika kan kanskje forkorte sykdomsforløpet noe, men som regel gir det seg av selv uansett. Så lenge hun har grei almenntilstand og får i seg nok væske kan du fint vente.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Enig med de andre som sier du kan avvente så lenge almenntilstanden er bra. Om du har reiseforsikring så kan du ringe alarmsentralen der og spørre, de kan hjelpe deg med råd om hvilke leger/sykehus du bør oppsøke, og de har helsepersonell som kan gi råd i forhold til medisiner. Eventuelt kan du ringe fastlegen hjemme i Norge, men vedkommende har sannsynligvis mindre peiling på helsevesenet der du er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå