Gå til innhold

Får man vite kjønnet ved tidlig UL?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke gravid enda men håper på å bli det snart, og lurer på om jeg kan få vite ved tidlig ultralyd hva kjønnet mest sannsynlig er. Jeg har ikke noen preferanse, synes bare det er så utrolig spennende!

Jeg så at en av jordmødrene skrev at du kan se kjønnet i uke 14, men har lest at mange får vite det rundt uke 12. Men jeg har også hørt at det ikke er lov å fortelle den gravide kjønnet før etter så og så lenge, fordi man ikke skal velge abort på bakgrunn av kjønnet.

Har man rett og slett ikke lov å fortelle den gravide kjønnet ved ultralyd i uke 12, eller kan jeg regne med at jeg får vite det da hvis jeg spør?

Fortsetter under...

Du må gjerne spørre, men det er ikke sikkert de kan gi noe svar. Grunnen til at man stort sett ikke opplyser om kjønn ved tidlig ul er at de ytre kjønnsorganene er veldig like for både gutter og jenter så tidlig. Har sett at noen har fått et svar likevel, men i mange tilfeller er det jo galt. Det er jo stor sjanse for at de treffer riktig da, siden sjansen er 50-50...hehehe...

Jeg tok tidlig ul i uke 13+4 og det var ingen muligheter for å se kjønn...

hei. jeg var på tidlig ul i uke 12 (3d) og da så tillome min mann at det var gutt,noe ultralyd mannen bekretet. har vært på 4 ul etter dette og det er fortsatt gutt :)

men det er ikke alltid di kan se det eller si det,og det er nok ikke alltid like sikkert. med min andre datter var jeg på ord ul i uke 18 og di sa 99,9 % at det var gutt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...