Gå til innhold

Meslinger-utbrudd i Økolandsby i Danmark

Anbefalte innlegg

http://politiken.dk/indland/ECE1265997/uvilje-mod-vacciner-medfoerer-maeslingeudbrud-i-oekolandsby/

Man kan slå en antivakser i hodet med fakta uten at de forstår realitetene.

Her har en gjeng New Agere forsøkt å danne sitt eget lokalsamfunn med en vaksinasjonsrate på godt under det som kreves for å opprettholde flokk immunitet - og vips så popper meslingene opp igjen.

"En af de lokale beboere, læge Anne Louise Born Sylvest, er fortørnet over, at visse forældre ikke vil lade deres børn vaccinere mod mæslinger.

»De forældre tager efter min mening deres børn som gidsler for deres egen overbevisning. Det kan betyde, at deres egne børn bliver syge. Men det kan også betyde, at de smitter andre børn, som måske er så små, at de slet ikke kan vaccineres. Og det finder jeg faktisk er usolidarisk«, siger Anne Louise Born Sylvest."

Disse foreldrene tar sine egne barn som gisler for deres egen overbevisning. Det kan ikke gjentas for ofte.

Når realiteten slo dem i ansiktet og meslingene begynte å poppe frem tok heldigvis mange til vettet og vaksinerte barna sine. Jeg håper bare at vi slipper å komme dit i Norge - at folk innser at vaksiner er nødvendige FØR barna deres blir syke.

Fortsetter under...

Skal forresten bli interessant hvilken strategi mamma-x-3 velger her:

1) Fortelle at dette er flott og at meslinger er sunt for barn

2) Benekte at dette har skjedd og fortelle at historien er en konspirasjon mellom media og helsemyndighetene

3) At dette ikke hadde noe med vaksinene å gjøre og at det var helt tilfeldig at 7 barn i en uvaksinerte øko-landsby plutselig ble syke.

Jeg tipper en kombinasjon av nr. 1 og 3.

Det interesante her er vel: hvordan gikk det med de som fikk meslinger?

Det er ikke lovbelagt å vaksinere, så lenge det ikke er det, og gud forby at det skulle bli det, så synes jeg det ligner mer og mer diskriminering, uttalelser som fra den danske legen.

Fremdeles et valg alle foreldre må ta, det burde være et valg uten diskriminering, og det gjelder begge veier.

Nå sto det ikke hvordan det gikk med de barna, men hvordan meslinger oppfører seg i et moderne, vestlig samfunn vet vi veldig godt.

Nylige større utbrudd i Italia, Frankrike, Sveits og Tyskland viser følgende data:

20-40% får komplikasjoner: Øye- og ørebetennelse og lungebetennelse er vanligst.

3-5% har behov for sykehusinnleggelse. Et stort utbrudd i nordlige Italia med 100,000 syke i begynnelsen av 2000-tallet førte til 5,500 sykehusinnleggelser. Det er ekstreme tall og koster vanvittige summer.

0,1-1% får alvorlige komplikasjoner og 0,1-0,2% dør.

Hvis vi fjerner meslingevaksinen i Norge kommer vi på kort tid til å få like mange tilfeller som vi hadde på 50- og 60-tallet. Meslinger smitter ekstremt lett og spres utrolig raskt. Det betyr 3-10 døde barn i året og noen flere som får alvorlige, livsvarende hjerneskader på grunn av hjernebetennelse. I tillegg til tusenvis av sykehusinnleggelser naturligvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...