Christina83 Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Jeg er gravid og 36 uker på vei, og fikk i dag et "anfall" med lavt blodsukker. Jeg ble skjelven, klam, svett og urolig. Jeg jobber på sykehus, så jeg målte blodsukkeret mitt som var 2.7. Dette gikk over da jeg fikk i meg litt mat, men jeg ble likevel sendt hjem av sjefen. Når jeg tenker etter har jeg de siste ukene opplevd dette flere ganger, oftest på jobb, dog ikke så ille som denne gangen. Det var da 3 timer siden jeg hadde spist frokost. Det jeg lurer på er om dette kan skyldes graviditeten? Jeg spiser det jeg vil og forholdsvis ofte. Kanskje ikke ofte nok, tydeligvis... Er det noe jeg bør sjekke ut? Noen som har opplevd det samme? Hilsen Christina
LykkeligSomMamma Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Hei har du sjekket for svangerskapsdiabetes? Jeg har mild form og opplever det du beskriver hvis jeg ikke har spist lavkarbo eller det er mer enn 4 timer siden jeg spiste sist.
Christina83 Skrevet 28. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2011 Var hos jordmor for under en uke siden, og da var urinen helt fin. Har ingen av risikofaktorene heller... men skal ringe jordmor i morgen. Ringte fastlegen, men hun ba meg bare om å spise ofte.
3barnsmor123 Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Hei Jeg har opplevd akkurat det samme, mitt blodsukker var på 2,6 så ganske likt som ditt...ble helt skjelven og rar i kroppen men skjønte at det var fordi jeg ikke hadde spist. Opplevde dette ganske mange ganger før denne gangen men denne gangen fikk jeg målt det av ei venninne som har blodsukkermåler. Jeg spiste rett etter og ble bedre men den rare følelsen i kroppen hang en god stund i bare ikke så ille. Jeg har vært mye flinkere til å spise regelmessig etter dette. Tok det opp med legen for var redd for svangerskapsdiabetes men det er kun hvis blodsukkeret er høyt og at de finner sukker i urinen at det da kan være mistanke til svangerdiabetes. Legen sa også til meg da at jeg bare måtte være flink til å spise og ikke gå sulten Så jeg tror ikke du har noe å bekymre deg for Lykke til videre
arth Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Mee 2:) Skikkelig ekkelt, fikk kramper i bena også. Kalles omvendt diabetes og kan føre til føling faktisk. For meg hjalp det å drikke brus og noen lakrisbåter etter frokost. Lakris høyner jo også trykket hvis det er litt lavt. Sånn rundt 7. mnd omtrent stabiliserte det seg og har vært normalt siste mnd:)
Christina83 Skrevet 28. september 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2011 Tusen takk for svar! Er fortsatt litt rar i kroppen, og har sørget for å ha mellommåltider i hus. Var en ekkel opplevelse. Men nå skal jeg ta det med ro fremover og spise ofte. Lykke til videre til deg også - godt at vi er på oppløpssiden!
LykkeligSomMamma Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Kanskje du kan be om å få tatt en glukosebelastning? Jeg har aldri hatt sukker i urinen, fastende og langtidsblodsukker helt fint men ved stresstest/glukosebelastning slo jeg ut. fullt mulig å ha sv.diabetes uten å være i risikogruppa. Lykke til uansett, godt å få det sjekket
Petrinemor Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Hei Har det sånn jeg og. Men jeg har mild form for svangerskapsdiabetes. Hvis det går mer enn 3 timer mellom hver gang jeg spiser så blir jeg sånn.. skjelven, slapp og uvel. Jeg ble oppdaget fordi jeg hadde enorme mengder sukker i urinen.. men blodsukkeret har alltid hvert fint. Kun ved glukosebelastning at det slo ut for høyt etter 2 timer. Sikkert verdt å få det sjekket ut. Er ikke bra å gå med sv.dia. uregulert. Lykke til
Christina83 Skrevet 29. september 2011 Forfatter #9 Skrevet 29. september 2011 Takk for svar! Jeg skal ringe jordmor i dag og høre hva jeg skal gjøre. Hadde jo vært greit å få sjekket det ut uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå