BareMeg73 Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Jenta her på 3 mnd er veldig rød under den høyre armen. Jeg har hatt på masse potetmel, og jeg tørker godt etter dusj og også hver dag. Hva tror dere er grunnen til at hun er så rød? Er det noe jeg kan gjøre selv med det? Burde vi oppsøke lege?
mor til en stor og liten Skrevet 29. september 2011 #2 Skrevet 29. september 2011 Gutten min fikk det når han var 3-4 mnd gammel to ganger. Jeg bader han ikke så ofte, hver 3 dag, så tror det er grunnen for hans del. Jeg hadde mulig ikke vært nøye nok når jeg vasket med klut. Kan være såperester eller lo i kombinasjon med naturlige valker. Det er veldig tett under armen. Jeg vasket forsiktig og smurte på Bepanthen og såret var borte på et døgn.
✿Hildegirl er hjemmemamma✿ Skrevet 29. september 2011 #3 Skrevet 29. september 2011 Jeg skulle til å si Bephanten jeg også. Vidunderkrem!
AlmaN Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Sinksalve syns jeg har funket, og litt hyppigere vask -og god tørking ikke minst. Det går an å vaske ofte bare under armene siden det tydeligvis er ekstra utsatt der. Ser ikke noen grunn til daglige bad hvis huden ellers på kroppen er fin. Har også opplevd sopp, men det var i knehasen og lysken. Det kommer også av mye fuktighet og varme. Det blir da et smånuppete utslett. Det kan i så fall behandles med canesten, men da er det nok lurt å høre med lege først.
BareMeg73 Skrevet 29. september 2011 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2011 Burde jeg dusje henne oftere? Blir hun ikke sår om jeg skal tørke/gnikke med klut? Jeg smurte på inotyol to dager, og så var det bra. Er litt usikker på hvordan jeg nå skal få det til å forbli bra...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå