Gå til innhold

Dere som har bakemaskin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på hvor stort brød du lager og slikt. Vi bruker å sette på maskinen når vi legger oss om kvelden, og så er brødet ferdig når vi våkner opp. Da må vi sette på "hold varm"-funksjonen også.

Mener å huske at vår maskin bruker ca 4 timer fra vi har hatt ingrediensene i maskinen til børdet er ferdig stekt. =)

Du kan lage deig (mikse og heve) til rundstykker i en slik maskin, men bruker du stekefunksjonen blir det jo selvsagt brødform på det.

Jeg har hatt bakemaskin i mange år. Bruker den nesten aldri til å bake brød i, men til å lage deig til boller, loff, rundstykker og pizza. Blir suverent bra, man elter aldri deigen selv like lenge, og på sommeren kan man fin la dørene stå åpne mens deigen eltes og heves.

Når man lager brød i den synes jeg at stekeresultatet ikke blir like bra som i ovnen, og når man bruker timeren, og lager brød på natten, blir det fuktig rundt brødet mens det avkjøles i beholderen. Tar man det opp med en gang det er ferdig å steke blir det jo for varmt å spise på en god stund, så da synes jeg det er mye bedre å bruke ovnen for steking.

Dessuten er timeren så "pipete" , dvs at den piper når den nesten har eltet ferdig, nesten har hevet ferdig, nesten har stekt ferdig OG når den er ferdig stekt. Det er kjedelig at man ikke kan slå av denne pipingen på natta...

En annen sak er at den rett og slett kan elte seg selv av benken hvis man er uheldig og har i for lite væske, slik at deigen blir for hard. Det hendte meg en gang, så sett maskinen på et trygt sted!

Vi har Wilfa, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...