Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Dårlig dag i dag, og blir så oppgitt over alt dette som pcos fører med seg.. Jeg syns jeg oppdager nye hår hver dag, det blir jo bare værre og værre dette, bikinilinja kryper nedover låra, jeg har hår på innsiden av låra, hår på rumpa, spredte hår nedenfor navlen, dunete småhår mellom brystene, og masse småhår i ansiktet.. Hva gjør dere med hårproblemene?? Jeg føler jeg snart barberer hele kroppen jeg.. hehe, ikke så ille da men.. Men det er ansiktet som plager meg mest, det er ikke stive hår, men sånne tynne dun, på overleppa og haka og halsen.. Det er alt for mye å nappe, og barbere vil jeg ikke, har prøvd å vokse, både selv og i salong, men jeg ble kjempe rød og småprikkete i flere dager, så jeg kan ikke isolere meg på grunn av voksing.. og voksing tok det ikke så godt heller, er bare sånne tynne dun.. Og kviser er mitt andre hjertesukk... Jeg har alltid hatt mye kviser, men jeg føler det blir bare værre og værre.. Jeg har endel i ansiktet, på brystet og veldig mange over hele ryggen.. Jeg har gått på sikkert 10 forskjellige typer kremer og tabletter fra hudlege, og et utall resepfrie kremer og hudpleieprodukter, men ingenting hjelper i det hele tatt.. Prøver nå Diane, men ser ikke ut til å ha noen virkning det heller.. (hverken på kviser eller hår) Har dere noe tips som kan hjelpe? Blir huden noe bedre med alderen? Jeg er i begynnelsen av 20 åra..
valkyrien Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg har det sånn, men har dessverre ingen gode råd... Barberer ansiktet, for hårene er mørke og synes godt...
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Jeg bruker honningprodukter fra Madeleine Ritchie og det er det beste jeg har brukt på huden noen ganger. Jeg har prøvd det meste. http://www.manukanorge.no/kategori.php?kategori=1 Ang hår er det lite å gjøre med mindre man vil ta laser eller vokse det bort, dessverre.
lindynatt Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har litt hår under haken, jeg barberer dem, holder å barbere ca 1-2 ganger i uken (er lite plaget) Hadde en god del kviser før, men etter jeg begynte å ta metformin samt forandret kostholdet, ble det ufattelig mye bedre. Hvis du ikke vil bli gravid, ta p pille, du har nok for mye mannlige hormoner. Diane35 skal være veldig bra for soss med pcos. Vil du bli gravid, hør med legen om metformin..
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Tusen takk for svar.. Jeg går på Diane, men det hjelper ikke.. Skal til gyn. i februar, skal spørre om metformin da, men sist så mente han at jeg burde vente til jeg ville prøve å bli gravid.. HI
lindynatt Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 Da burde du kanskje prøve noen andre p piller? Først i februar? jøss Bor i utlandet og er vant til å få time hos gyn innen max en uke Nei be om metformin, stå på krava, det kan hjelpe mot kviser i det minste
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2011 #8 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har prøvd diane, feminil, cerazette og loette, men ingen har hjulpet.. Altså, jeg har time i februar, fordi jeg skal til gyn hvert halvår for å kontrollere cystene. Dette er på sykehus, ikke hos privat gyn. Kan jo selvsagt få time før om det haster, men det er kontrolltime liksom.. Ordla meg kanskje litt feil i forrige innlegg HI
lindynatt Skrevet 9. oktober 2011 #9 Skrevet 9. oktober 2011 Skjønner Men spør legen om lap med drilling av cystene, det kunne muligens også hjelpe deg.
tigergutt<3 Skrevet 15. oktober 2011 #10 Skrevet 15. oktober 2011 lavkarbo kost gjør en utrolig forskjell på hud og hår, hvis du kan klare å leve på det.
amelia88 Skrevet 18. oktober 2011 #11 Skrevet 18. oktober 2011 Det hjelper nok desverre ikke og gå på alle mulige tabletter for kviser som en får fra lege eller hudlege. Grunnen til at kviser og hår oppstår er jo pga. pcos's å det er det man må behandle. Jeg har selv pco's og har slitt med kviser, Uønsket hårvekst, magefett, og manglende mens. Jeg begynte og spise lavkarbomat for 2 mnd siden, og har til nå tatt av 11kg, jeg har ingen kviser ( noe jeg hadde ekstremt mye av) Hårene har trekt seg tilbake og mensen og eggeløsningen er kommet tilbake for fullt:) Jeg har prøvd ABSOLUDT ALT annet, spist "sunt" og trent mye, men det er kun lavkarbo som virker. Jeg har akkurat vært på Fedon lindberg klinniken, hvor de sa at jeg måtte bare fortsette i denne retningen. Å at jeg i tillegg skulle begynne på metformin, fordi de har en positiv virkning på eggstokkene. Jeg har fått et helt annet liv etter at jeg endret kostholdet, og anbefaler alle og gjøre det samme, også de uten pco's. Det er litt og sette deg inn i de første ukene, men etterhvert går det som en lek ( selv for en som meg som hater og lage mat) Jeg følger som regel Lchf bloggen, å da er det jo kjempelett!!!
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 det du skriver er som jeg skulle skrivd det selv..jeg har det akkurat sånn.... når det gjelder dun på overleppa så vokser jeg det,har du reagert på det ikke gi opp,bruk en voks som er egnet i ansiktet kansje en som å er egnet for sensitiv hud,ta på voksen ,når du har dratt av strimla legger du med engang en finger eller handa over,det pleier å hjelpe,når du er ferdig å vokse tar du en bitte litt olje på for å fjerne voks rester...samme dag:ikke bruk sminke ,ikke bruk kremer med parfyme i ansiktet .ikke rens ansiktet med parfymerte produkter . vis du gjør det hos en hudpleier har de voks for sensitivhud, så lenge som jeg har jobbet i salong har jeg aldri fått inn noen som reagerer med rødhet i lengre tid. jeg vokser kroppen å for jeg synes det fungerer best...vis ikke er en epilator et godt alternativ..koster alt fra 199-600 kr .eller noe sånt..gjør sabla vondt men håra er borte en stund alle fall...en ting du må være obs på er at når vis du vokser deg på mandagen kan det komme fram nye hår allerede på tirsdagen for de har lugget rett under huden å ventet på å komme ut når du har vokset deg et par ganger så vil du ikke ha det "problemet " lengre.... når det gjelder kviser vil jeg anbefale md formulations .det veldig bra produkter både rens og skrubb osv..skrubben er så god at huden er som e babys hud etter på. og man kan og ta fruktsyre behandlinger på en salong, det hjelper veldig og det er ikke farlig:) det er fra utsiden allefall
snuppo Skrevet 1. mars 2012 #13 Skrevet 1. mars 2012 anngående kviser så er hudlege tingen. om man ikke ska ha barn med d første så kan man gå på en kur. husker ikke navnet, men blir da kvisefri. jekk toik ikke de siste mnd (hadde ikke råd da) og har fremdeles litt, men fett hår hadde jeg heller ikke lengre, null kviser. bare jeg kunne huske hva det het. når jeg er ferdig med barn, skal jeg ha dette igjenn
LM73 Skrevet 2. mars 2012 #14 Skrevet 2. mars 2012 Jeg har gått til Hudspesialisten i Trondheim og fjernet uønsket hårvekst med laser, og blitt veldig mye bedre. Pga hormonene så dannes det nye hår, men i mye mindre grad. Går en gang i året nå og fjerner de sorte hårene. Resten av kroppen bruker jeg høvel. Går på metformin og har lagt om til lavkarbokosthold nå. Har gått ned 7 kg på 8 uker. Var veldig plaget med kviser i mange år, nesten overalt på kroppen- store byller og har endel arr på kroppen i dag, men fikk som 18 åring Roaccutan- en grusom men effektiv medisin. Fikk kontroll på kvisene, men vet ikke hva som var verst, hårvekst i ansiktet eller kvisene. Vell i dag er jeg kvitt det. For det meste.
-EMMA- Skrevet 4. mars 2012 #15 Skrevet 4. mars 2012 Jeg har samme hårproblemene som deg, og jeg vokser og barberer. Men samme hva jeg gjør så synes jeg at det blir bare mer og mer. Kunne tenkt meg å prøvd laser, men har dessverre ikke råd til det. Og i følge legene jeg har snakket med, så får jeg ikke dekket det heller, fordi det er mange som har det verre enn meg. Når det kommer til kviser så blir de mye bedre om jeg holder meg unna søtsaker, men så fort jeg spiser mye søtt, så kommer de tilbake igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå