Gå til innhold

Flere med hyperemesis?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått diagnosen hyperemesis av både lege og jordmor. Har snart vært sykemeldt i 4 uker. Jeg er konstant kvalm, slakk osv. Det er som om jeg har hatt influensa i over 3 uker sammenhengende.

Noen dager er definitivt verre enn andre. I går skulle jeg prøve meg med to timer på jobb. Det gikk skikkelig utover resten av dagen, da jeg ble ekstremt dårlig etter jeg kom hjem igjen. Så da er jeg hjemme i dag, fordi om jeg helst skulle vært noen timer på jobb i dag også. Jeg ønsker meg tilbake til jobb, og tilbake til et litt mer normalt liv.

I det minste er jeg såpass "heldig" at jeg kun har spydd en dag. De fleste andre dager er bare nesten-tilfeller, der jeg springer på do, men bare suggler eller gulper litt..

Jeg er nå så ufattelig frustrert, at jeg vet snart ikke hvor lenge jeg skal kunne klare å takle dette.

Jeg lurer derfor på om det er andre i samme situasjon, som kan komme meg noen oppmunntrende ord?

Er forresten 10+3 i dag.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143622653-flere-med-hyperemesis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff og huff... stakkars du! Jeg hadde det slik i min forrige graviditet. Jeg spydde i 9 mnd, men synes det ble merkbart bedre etter uke 20-22. Hadde god effekt av zofran, etter å ha prøvd "alle" andre kvalmestillende medisiner, akupunktur/akupressur, te-er, matretter og andre triks for å bli kvitt kvalmen. Slapp av mest mulig!

Ønsker deg all verdens lykke til videre. Belønningen er uansett verdt hver eneste kvalmedag ;)

Reisesyketabletter hjelper ikke meg i det hele tatt. Akupressur hjalp meg litt i noen dager bare. Nå har det ingen effekt lenger.

Akkurat lagt fra meg dagens frokost i doskåla. I det minste er det ikke ofte jeg spyr da. Men jeg får ofte brekninger når jeg skal spise, og mange ganger er jeg sikker på at det kommer, men så er det heldigvis falsk alarm.

Håper dette kan gi seg om et par uker i det minste..

Uff, føler virkelig med deg. Jeg fikk samme diagnose.. Begynte da jeg var 6 uker, kastet opp gjennom hele døgnet. Syntes ikke noe hjalp, hverken det ene eller det andre. Alt jeg spiste kom opp igjen. Etter over 3 uker med oppkast, fikk jeg tilslutt postafen, som gjorde at jeg beholdt ihvertfall maten. Tror det er veldig individuelt hva som hjelper. Jeg er nå 11+5 og syntes at kvalmen har avtatt litt, selv om det fortsatt kommer bølger av den. Krysser fingre for at ting skal gå bedre for deg og. Er slitsom å gå slik. Tvi tvi ;)

Hei

Jeg spyr og spyr. Er konstant kvalm og slapp. Det svimler og jeg har opplevd blackouts på jobb. Jeg er nå midt i en ukes sykemelding, da jeg ikke har samvittighet til å sykemelde meg mer. Selv om legen umiddelbart ville sykemelde meg 2 uker. Jeg klarer nesten ikke beholde noe jeg inntar, og har nå fått afipran av legen for å stagge kvalmen. Disse hjelper bittelitt, men kun til den grad at jeg kun spyr 5 ganger iløpet av en dag i stedet for 10. Men jeg har ikke fått noe "diagnose" som heter Hyperemesis....selv om jeg utifra det jeg leser har mange samme symptomer..

Annonse

Føler sånn med deg. Har det slik selv, ikke fått noe diagnose, men vært sykmeldt i 4 uker nå. Har fått afipran fra legen, og det hjelper meg. Dvs. det tar toppene og gjør at jeg kun kaster opp 2-4 ganger mot 10-14, men er jo forsatt like uvell og slapp.

Har lite oppmuntrende ord å komme med, annet enn at vi får henge i og at vi får verdens fineste premie i april. Er foresten 10+1 i dag, så vi er nesten like langt.

Synd å si det, men det er "godt" å høre det er flere som sliter. Jeg har akkurat kommet fra legen. Har tatt blodprøver og sånn nå. Og jeg har da blitt sykemeldt to uker til. Så snart jeg føler meg bedre går jeg selvfølgelig på jobb. Er bare det at når jeg endelig føler at det går litt bedre, så går det klask i asfalten igjen. :/

I går var definitivt ikke en god dag. Både frokost og middag kom opp igjen. Men jeg får bare være glad for at jeg ikke er av de som spyr hver dag i det minste. En trenger ikke spy for å føle seg helt elendig.

Er 10+5 i dag, og gleder meg til å komme meg til uke 12. Da skal det visstnok begynne å avta. Så krysser fingrene for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...