Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Datteren min har lyst til å jobbe litt. Hun har allerede begynt å lobbe litt for barnevakt-sitting - har jo mye erfaring med (å erte) lillebror. Hun vil ikke gå med avisen, for det er jo schedelig. Men andre jobber er hun veldig motivert for, for eksempel kunne hun tenke seg å vaske kontorer el.lign. Noen som har noen forslag?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Jeg hadde vaskejobb da jeg var 15 år, ett par dager i uka etter skolen og annenhver lørdag. Jeg fikk jobben gjennom en venninne av mamma. Det er nok ingen som ansetter en vilt fremmed 14-åring, så tror du må belage deg på at nettverket ditt funker. Hør rundt med dem du kjenner, kanskje noen kjenner noen som har en jobb til henne?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Gå gjennom kjente er vel det beste når hun er så ung. Kjenner du noen som jobber på kontor? Driver\jobber i butikk? eller andre som du kunne spurt om de trengte folk?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Ryddepike hos frisørsalonger? Vet at det var populært før, men er usikker i dag. Hjelpe de eldre med handling? Hvis det bor noen rundt dere. Hundepasser?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Vaskejobb skal være mulig å få for en 14 åring. Ellers ville jeg kontaktet matbutikkene i nærheten, de får inn varer på bestemte dager, og da kanskje de trenger hjlep med å plassere varene ut i butikken. Jeg jobbet med det da jeg var 13/14, og jeg ser det er noen "barn" som gjør det i vår nærbutikk.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Handlehjelp for gamle damer, barrnepassing, hundepassing, vasking, oppvaskhjelp på kafe, og mye annet. Min søster som var usedvanlig voksen av seg, jobbet fast hver helg som servitør. Da hun fyllte 15 og frem til hun var ferdig utdannet jobbet hun hver ettermiddag også.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Har ikke noen andre forslag enn det andre har kommet med her, men her er i alle fall en link til hva som er "lov" og ikke ift det å jobbe i så ung alder: http://www.ung.no/arbeid/38_Aldersgrenser_-_jobb.html
Anonym bruker Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Tusen takk for mange gode tips og link :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå