lillegull13 Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Hei! Er det noen som er plaget med kynnere stort sett hele tiden? Bare jeg går litt, gjør husarbeid, sitter/går normalt på jobb, blir magen knallhard og det føles som en kjempeballong inni magen som bare sprenger utover. Er ikke direkte smertefullt, bare svært ubehagelig. Det kan derimot bli stikkende smerter om jeg går en tur. Jordmor sier det er ufarlig så lenge jeg ikke får sammentrekninger (rier), og at jeg da i såfall må ta tiden.. men da er det vel allerede for sent? Er 26 uker på vei, så vil ikke risikere noe prematurfødsel. Noen med lignende erfaring?
Bananikakao'n Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Sist svangerskap hadde jeg grusomt mye kynnere, fra ganske tidlig. Det er jo bare livmoren som trener seg til fødsel. Så lenge de ikke blir regelmessige da, som din jm sier. Har noen kynnere innimellom nå også, er i uke 22. Kommer gjerne ved anstrengelser
Underveis --> Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Snakket med legen om dette før helgen (jeg er nå i uke 22) og hun sa at kynnere er ufarlige, men at dersom de kommer ofte, så er det gjerne et tegn på at man kan ha godt av å roe ned tempoet. For meg toppet det med stress (mentalt og fysisk) før helgen akkurat da jeg var hos lenge (og ble 50% sykemeldt) og jeg har aldri hatt kynnere før det. Da hadde jeg det konstant fra kvelden og gjennom hele neste dag. Utrolig ubehagelig, men nå har det roet seg noe. Får kynnere flere ganger om dagen, men nå begynner jeg å bli vant til det. De er til tider også ganske ubehagelige. Når det gjelder premature rier, så tror jeg det er mulig å stanse riene, om det ikke har gått for langt. Har man født før, så lukter man forhåpentligvis lunta!
pinky82 Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Hei Jeg er 26 uker i dag og jeg har slitt med kynnere lenge. Og synes de blir værre jeg, og jeg er som deg, går jeg en liten rusletur ender jeg alltid opp med stikkende smerter bak skambeinet og magen er stein hard. De sier jo at det er bra å gå tur men jeg tør ikke gå lengere enn en runde på gårdsplassen. (har stor gårdsplass da ) Jordmoren min søkte svangerskapspenger for meg pga kynnere.. Håper jeg får noe svar snart siden å vente på Nav ikke gjøre stresset mindre kan man si..
Blinkimom Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Jeg er litt over 26 uker, og får en del kynnere de dagene jeg er på jobb, ja. Spesielt mot slutten av arbeidsdagen. Det går over når jeg kommer hjem og får slappet av. Pinky82: Kan man få svangerskapspenger pga kynnere, altså? Jeg går 40% på aap, så har ikke sykepengerettigheter... :/
pinky82 Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Vi skulle prøve hvertfall, søker først at jeg skal jobbe 40 prosent fortsatt, så får vi se hva de sier. Men hun synes jeg hadde mye kynnere og hun var litt bekymret for tidlig fødsel. Men om det blir godkjent av Nav er jo en helt annen sak. Jeg venter ennå på svar på sykepenger fra jeg var syn i Mai!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå