Gå til innhold

Andre gravide sofaslitere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er uke 21+ 3 og sliter sofaen på første uke. Har hatt en runde på sykehus med premature rier pga uvi. Fødte i fjor i uke 23 så her tar jeg ingen sjangser. Skal holde meg helt i ro iallefall over uke 25.. Er allerede rastløst. Tenkte jeg skulle starte en motivasjons tråd for oss =)

Hva fyller dere dagene med? Jeg strikker og sitter med pc mye av dagene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uke 30 her og er sofasliter pga bekkenløsning. Tiden går mye med på pc her også.. skulle gjerne lært meg å strikke og bedrevet tiden litt med det, men finner ikke interessen :P

Ellers presser jeg meg nok litt for mye i forhold til ting som skal gjøres her hjemme.. kjennes på kvelden for å si det slik.

Skrevet

hei :)

eg er 20 + 2 og har vel egentlig vore sofasliter siden veke 5... ekstrem kvalme med litt oppkast innimellom frem til ca veke 15. Er student så no når formen begynne å komma seg er semesteret halvferdig og har ingen mulighet til å ta igjen resten.

da eg fyller dagane med er tv, data/ data spill... sover ca til kl 10 så ein del av dagen har jo gått før eg står opp å då er da ikkje så mange timane til samboeren min komme heim og skal ha middag :) sove litt dårlig om natto så er ganske trøtt og sliten på dagen...

tenkte eg skulle kjøpa tråd til mor signe baby teppe og strikka litt på da :) har berre ikkje komt så longt endo :)

madame mim; håper alt går bra med deg og den lille :)

Skrevet

hei madame mim

Kjenner følelsen, jeg er gravid med nr 3 og er sykemeldt 100 prosent pga bekkenløsning, med nr 2 var jeg innlagt med prematur rier 2 gange fra uke 23 (er nå 21 uker) og er redd for om det blir det samme denne gang, heldigvis klarte jeg å holde på ham til termin men da hadde jeg gått med åpning på 3 cm ganske lenge.

Du fødte i uke 23 og det gikk bra phew forstår godt du ikke tar noen sjanser ;-)

jeg fyller dagene så godt det går an med pc tv det jeg orker osv, men føler litt at livet blir satt på pause mens jeg er gravid og det bare er å vente hele tiden

ikke kan man dra noen steder, alle andre er på jobb osv det jeg savner mest er å komme ut i voksent selskap, når mannen og ungene kommer hjem er der nokk å gjøre og når de er i seng er min mann jo sliten, desuden har jeg jo ikke så mye å fortelle der skjer ikke så mye spennende på sofaen iløbet av en dag hehe.

idag er avslutningsdagen for fotball sesongen for min eldste og de skal derfor spille mamma kamp det vil si dem mot deres mødre iår kan jeg jo desverre ikke være med, men da jeg har måttet gå glip av alle kampene hans de siste par mdr grunnet jeg ikke klarer å stå for lenge på sidelinien og ikke finner noe bra å sitte på lurer jeg på om jeg skal pakke en reisestol i bilen og noen goe puter så jeg kan ta med, trenger sårt å komme ut litt føler meg bare litt dum ved å sitte der på den måte :-(

Sønnen min savner jo også sin mamma der vanligvis altid stiller opp, det er ikke så lett gjør jeg noe dumt sliter jeg med å gå i flere dage etter.

Beklager hvis det ble litt klagende det her, jeg er glad i mine barn å gleder meg til en til syns bare selve graviditeten er veldig slitsom til tider som sagt føler mye blir satt på pause

Skrevet

Det gikk dessverre ikke bra med lillegutten jeg fødte i fjor. Så har nærvene i høyspenn her..

Dagene går så himmla sagte. Hver dag føles som et langt år. Ha man bare kunne passert uke 25 og så uke 28 så skulle jeg ha senket skuldrene betraktelig. Har en datter på 4 år som heller ikke får den oppmerksomheten hun er vant til. Men det kan jo bli smått med det etter babyen er kommet også.

Har sufra på nettet etter et nettkurs ol jeg kunne ta, men alt koster så masse penger. Kunne kanskje ha vært greit å kunne utnyttet tiden og hode med å studere litt. hmmm

Dessuten er jeg vant med å trene å gå tur hver dag så jeg er veldig bekymret for formen. Sikkert litt teit men =)

Skrevet

hei Madame mim

beklager det var leit å høre troede at det hadde gått greit utifra hvad du skrev,jeg har selv mistet 3 men i de 12 første ukerne så det kan slet ikke sammenlignes, men husker den smerten.

Jeg forstår du er redd og ja formen er ikke bra etter at ha vært sengeliggende/sofasliter så lenge, men det er det verd selvom det betyr mere jobb på trenning etterpå.

Jeg ble virkelig lei meg over at du nå risikere samme stuasjon som sist og håper du vil holde oss/meg opdatert videre i forløpet, vi må vel være ca lige langt på vei jeg har termin 5 februar og det ku jo være koseligt å følges litt ad herinde

Skrevet

Jeg er også 21+3 i dag, og har vært sykemeldt siden uke 6. Sofasliter siden midten av august. Husker ikke helt hvor langt jeg var da, ca 16-17 uker kanskje? Tiden begynner å gå litt i ett, en konsekvens av sofaslitingen. Jeg har begynt å strikke, fant instruksjonsvideoer på youtube - kunne ingenting fra før av. Nå har jeg strikket babypledd, flere varme halser, luer osv - og akkurat nå prøver jeg meg på mine første par sokker. Eller er jeg god venn med både tv og pc - kjøpte oss sånn boks med opptaksfunksjon til tv-n så jeg har alltid noe interessant å se på. Holdt på å gå på veggen de første par ukene, men nå merker jeg at roen har kommet over meg. Ikke minst fordi jeg ser at det fungerer. Da jeg ble sofasliter hadde jeg regelmessige kynnere som ble sterkere og sterkere men som heldigvis ikke hadde hatt noen effekt på livmorhalsen (enda) på syvende dagen. Ingenting annet hadde effekt, men sofasliting hjelper. :)

Klem til dere alle.

Skrevet

Jeg var innlagt på sykehus i forrige uke. Fikk da en dobbel antibiotika kur mot urinveisinf. Da roet kynnerne/ sammentrekkningene i magen seg. Så nå holder jeg meg i ro bare for å ikke risikere noe til jeg har passert uke 25. Dersom alt går bra da satser jeg på litt gradvis mobilisering.

Hvilken planer har derer i dag da?

Jeg skal på høstfest i barnehagen og spise kjøttsuppe. Ellers blir det godmorgen Norge og strikking

Skrevet

Eg har vore sofaslitar sidan august, men skal bli endring på det frå neste veke, då eg endeleg har fått skuleplass;)

Men, tida gikk som regel med til (for uten om div. husarbeid og daglegdagse ting):

Strikking - har bl.a. laga det nyyydelegaste hentesettet som finnst!;) Og desidert finaste eg noken gong har strikka.

Har netta mykje, og sett alle episodane av jordmødrene.

Har sett filmar.

Laga med god mat og ein kopp te, og berre kosa meg.

Lest div blad og bøker.

Øvd meg på barnesongar (og søkt opp tekstane på dei eg ikkje hugsar heilt)

Sett på stikkeoppskrifter og fantasert/planlagt neste og framtidige prosjekt.

Men mest gikk det vel i strikking, jørdmødrene og god mat/drikke. Urete er nydeleg godt, serleg no på hausten. Og oppkutta honningmelon i youghurt naturell har vore eit "must" den siste tida, utruleg godt!:D

Nyt tida heime og samle krefter. Og ikkje minst, kos deg, slik at hummøret ikkje blir elendig pga kjedsomheit;)

Mine kjære har nok hatt ei litt ekstra hormonell dame i hus til tider. Stakkars. Men no er det på bedringens veg og!;)

Skrevet

spennende med skoleplass da. Hva er det du skal studere?

Skrevet

takk for masse tips til hva man kan gjøre, tven er ikke så spennende i lengda, når man er vandt til å være aktiv, jobbe, ut m båt fiske, herje m hundene, gå i fjellet.

har malt en del, leser bøker, leser kokebøker og sikler, lager pynteting(skjærer ut ting i tre) pc..ja litt av hvert, men skal nå ta m laptoppen til senga, lage meg et koselig lite reir og se jordmødrene =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...