Gå til innhold

Hausken

Fru Fomle *ønsker seg..*

Anbefalte innlegg

Jeg starter på sprøytene på tirsdag.. Kan ikke tenke meg hvordan det blir å ta tre, og tenk de dagene jeg må ta litt fra en ampull og litt fra en annen... Da er det plutselig 4 sprøyter... Grøss....

Hvordan går det med dere?

Huff, håper det har ordnet seg, Caramello!

Fortsetter under...

Det er puregon man må ta dobbelt enkelte dager, da det ikke er nok igjen på ampullen som står i.... Men den er IKKE ille å ta, så jeg klager ikke.

Tok de første sprøytene i går kveld, AU!

225 puregon, 150 menopur og 40 klexane hver dag......

Puregon var nesten smertefritt, men menopur og klexane var vanskelig å sette. Mannen måtte presse på for å få de gjennom huden, så det var ganske smertefullt.... Tror jeg må holde et større tak i magen når vi tar etterpå, litt strammere -kanskje det hjelper.

Håper jeg slipper dette på en stund nå! Merker at det har vært to tette forsøk nå...

Lykke til med sprayingen ;)

Klem fra

Hvordan går det med dere jenter?

Jeg fikk heldigvis beskjed av Hausken at jeg kunne begynne på sprøyter og fortsette forsøket:)))))Siden mannen ikke hadde hatt alvorlig infeksjon gikk det greit å fortsette:)

Jeg satte mine to første sprøyter i går kveld.. gikke helt greit:)Ser jeg ligger likt i løypa som deg Fru O:)Kjempe spennende:)

Misunner ikke deg som må ta tre sprøyter...hvorfor må du det egentlig?

Når mannen sette sprøytene på meg tar jeg et godt tak i mage"valken" min så jeg kjenner ikke så mye av verken gonal-f eller klexanen:)

Håper det går bedre i kveld med sprøytinga Fru O:)

Synes det er godt å være i gang igjen:))

Tusen takk, dere er gode! Da blir det skikkelig tak i valken og stikke fort inn i kveld! En time igjen... Sitter ikke akkurat og gleder meg... Men det er verdt det!

Jeg må ta såpass mange og så høye doser grunnet at siste forsøk ble det kun modnet et egg. Da med kun puregon. Nå håper jeg å modne flere! Vi er uforklarlig barnløse, så ikke lett å forstå hvorfor det ikke ble flere egg sist.

Så hyggelig at du fikk kommet i gang, Caramello! Og morro at vi ligger likt! Setter du klexanen saaakte? Jeg leste at man burde bruke god tid på den.... Vi brukte nok et halvt minutt på den i går...

Hva vi ikke gjør for drømmen........ ♥

Annonse

Da satser vi på at du får et fint knippe med egg denne omgangen:)Å at gullegget er blandt dem:)

Vi falt og under uforklarlig barnløse,men jeg har fått påvist lett grad av endometriose så mener klart at det er noe av problemet.

Hausken mente det var det eneste de kunne sette fingen på som et "problem"...er derfor jeg tar prednisolon tab i tillegg til alt det andre,så ikke kroppen skal støte fra seg egget:)

Jammen godt de er kommet så pass langt innen ivf utviklingen sånn at vi som sliter kan får medisiner som kan hjelpe:)

Vi stikker fort med både gonal-f og klexanen,men bruker god tid på å sprøyte det inn..

Ser du måtte ta FIRE igår:( Huff stakkars deg:( men når du sitter med en positiv test er alt det vonde glemt:)Tvi tvi:)

Når skal du på ul?

Jeg skal fre 4 nov...litt ekstra spennende når vi ligger helt likt:)

Lykke til med stikkinga ikveld:)

Synes alltid de første dagene er verst,så går det litt bedre å bedre etterhvert:))

Her var det mye likt! Eneste er at jeg har UL torsdag 3 nov, i tilfelle jeg må øke medisinene de siste dagene. Det er jammen godt ivf finnes ja, kunne bare ønske det var 100% graviditetsgaranti ;) ;) ;)

Ingenting å sette fingeren på her heller, og Hausken ga beskjed om at det ikke er et spørsmål om OM vi blir gravide, men NÅR... Så håper og tror de har rett :)

Lykke lykke lykke til du også!

Klemmer fra

Hei og hopp! Hvordan er det med dere?

Bare to dager til UL nå, kjenner spenningen stiger.. Blir en seier her hvis vi i det hele tatt får gjennomført ivf, med siste forsøk frisk i minne.. (Modnet kun et egg, og fikk kun inseminering).

Hvordan er det med smertelindring ved uthentingen? Fått med meg at man får piller før, men får man intravenøs også?

Håper alt er vel med dere! Snart skal vi vagge sammen!

Klem fra

På Hausken fikk jeg smertestillende tabeletter mens jeg lå og ventet på uttak. Fikk ikke noe mer enn det etterpå. Hentet ut 18 egg og det gikk fint. Jeg bruker ikke mye smertestillende til vanlig, så det jeg fikk var i hvertfall nok til at jeg var trøtt en god stund etter uttaket.

Når det gjelder klexane så brukte jeg det ved siste forsøket og gikk på det helt til uke 12 (jeg er nå 25 uker på vei med tvillinger laget på Hausken :-D )

For å unngå blåmerker, så skal det hjelpe å sprøyte vesken rolig inn. Gjør du det for fort blir det blåmerker.

Jeg har skikkelig sprøyteskrekk som jeg bare måtte overvinne og hadde jo mest lyst til å forte meg hver gang. Men da ble belønningen en saftig blåveis :-)

Masse lykke til, ikke gi opp håpet :-D

Annonse

Heisann:)

Her sprayes å stikkes det for fullt:)Sitter med babyklisteret å hånden nå å tenker...skal...skal ikke....vet jammen ikke hvor mye jeg skal proppe i meg av alt dette med medisine.Vet du noe om dette babyklisteret?Kan det evt gjøre slimhinnen i livmor for tykk??Huff...er noe forvirra her.Snakket med Hausken om denne fructus femina,men de hadde ikke noe erfaring/kjennskap til den så de ville verken råde eller fraråde meg å bruke det:/

Jeg har fått piller og lokalbedøvelse før innsett.Har ikke merket så mye til selve egguthentingen på noen av mine 4 tidligere uttak så det går nok kjempe bra skal du se:)Viktig å slappe godt av:)

Jeg blir så dårlig av "oxynorm ?"pillen...det er et morfinpreparat så denne kutter jeg bare ut å tilogmed da har det gått kjempe fint så jeg gruer meg ikke til uttak i det hele tatt:)

Klexanen ja....magen min ser ikke mye bra ut...masse med blåmerker å stikke merker..Hadde dette sist omgang og med klexanen og fikk beskjed om at det var helt normalt...merkene forsvant jo heldigvis ganske fort igjen:)

Ønsker deg masse lykke til på ul på tors,håper medisinene har gjort susen:)Denne gangen skal det gå bra!

Fre er det min tur for ul....kjenner jeg er spent jeg og:)

Takk for hyggelig svar, Glow! Mannen min som tar sprøytene på meg, så skal råde han til å ta den ekstra rolig i kveld. Gøy å høre at det har gått så bra for deg, og takk for oppmuntrende ord! Lykke lykke til videre på den fantastiske reisen, håper vi andre hopper etter snart :) Klem!

Hei Caramello! Nå har vi kommet langt i løypa -godt å være over halvveis med sprøytene :) Jeg tar babyklister, startet på søndag. Har aldri prøvd det før, men etter å ha lest erfaringer her -tenkte jeg at det ikke kan skade! Så jeg prøver.. :) De har sluttet med morfinpillene nå, tror jeg, etter at mange reagerte dårlig på de. Glad du forteller at det ikke er så ille, alle skrekkhistoriene er litt skremmende. Men jeg tror ikke det er så ille! Huske folk sa Hsg-røtngen var forferdelig også, men det var bare pittelitt ubehaglig for min del. Så jeg er i god tro om at dette blir bra :) Tusen takk for lykkeønsket, håper inderlig jeg har fått frem mer enn et egg denne gangen. Ikke så kult med dårlig eggstokkapasitet når man er 30 år og 1 uke gammel.. Heldigvis sier det jo kun noe om kvantiteten, ikke kvaliteten... Ønsker deg lykke til på fredag, Caramello, selv om jeg sikkert er innom her før det!

Stor klem fra

Hvordan gikk det med deg på ul idag fru fomle/fruen?

Imorgen er det min tur å kjenner jeg er sååå spent.....

Jeg begynte på babyklister igår...hvordan tar du dette?med litt vann eller kun dråpene?Å tar du det i forbindelse med mat?

Er det fructus femina D3 du også tar?

Klem

Det gikk helt forferdelig :( Gyn klarte ikke se eggstokkene mine, og gikk ut i fra at jeg ikke er stimulert av hormonene :( :( :( Begynte og gråte der, og er superdeppa fortsatt........... Etter samtale med Hausken, skal jeg fortsette lenger med sprøyter og ha ny UL på mandag. Dette var virkelig negativt, jeg er skikkelig deppa nå. Håper det endrer seg før mandag, og vi får gjennomført ivf.

Jeg tar D3 jeg også, med et lite glass vann. Tar det ikke spesielt sammen med måltid. Fikk gode tilbakemeldinger fra gyn om at det så ut som det hadde god effekt. Venter kun på eggene nå..........

Lykke til imorgen!

Nei,nei,nei!!!!Dette var utrolig trist å lese:(((Forstår godt at du er deppa og lei deg...føler virkelig med deg..sender deg en stor trøsteklem*

Men du...ikke gi opp!Det er mye som kan skje til mandag..er ikke godt å vite hvordan kroppene våre reagerer på alle disse medisinene..det er jo så forkjellig...så her kan mye skje i løpet av helgen:)Krysser alt jeg har for at du får en positiv ul på mandag:)xxxxxxxxx

Dette SKAL gå bra:)

Ta godt vare på deg selv nå i helgen å ikke gi opp!!

Klem

Var på ul idag...hadde 5 eggposer på høyre side og bare to små på venstre side.Slimhinna i livmor var på 6,5 så jeg må fortsette med sprøyter til søndag...skal opp til hausken for uttak på onsdagen..

Vi får fortsette å sprøyte litt til hele gjengen ser det ut for:P

Ønsker dere alle en riktig god helg:)Håper neste uke blir en bedre uke med noen fine gullegg og innsett på oss alle:)))

Lykke til på ul på mandag begge to:)TVI TVI!!

Dette var gode nyheter, caramello! Så herlig med 7 eggposer! Da får vi stikke sammen de neste dagene.. Måtte ut og handle mer puregon jeg nå, så nå er medisinene oppe i 25500.... wohoo..... Håper det blir noen egg av dette! Og håper inderlig de "finner fram" på UL mandag.... Smågruer meg allerede...

Ha en herlig kveld! Og god helg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...