Gå til innhold

Hvem "forventer" du at skal gratulere deg med graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mange, kansje ikke nære venner, men familie og kjente som ikke gratulerer oss med nr 2 på vei. Men når babyen kommer, da skal di ha da! Iriterende.....

To av min manns søsken har ikke sakt en ting om at nr 2 er på vei, heller ikke farmor og farfaren hans som vi ser ofte.. Unormalt eller normalt?

Skrevet

Jeg ville forventet et "gratulerer" fra stort sett alle. Er det noe spesielt i omstendighetene som tilsier noe annet? Tror jeg ville sagt gratulerer til alle uansett, jeg.

Skrevet

Synes dere godt kunne forvente en gratulasjon fra søsken og besteforeldre ja.. Høres ikke helt normalt ut.

Jeg ville tenkt at de kanskje ikke evner å glede seg over graviditeten, kun når barnet blir født. Fikk dere gratulasjoner når nr. 1 var på vei da?

En av mine søstre fikk ingen gratulasjoner da hun var gravid med nr.3, fordi de fleste syntes at hun ikke skulle fått flere barn, av ulike årsaker. Jeg satte mine egne synspunkter til side, og gratulerte henne med graviditeten, som den eneste i familien, stakkars jente hun ble jo så glad.

Skrevet

Ja vi fikk gratulasjoner med førstemann, men det var de samme ifra hans side som ikke sa gratulerer da også. Eg sier alltid gratulerer, til og med til den kommende far.

Så syns det er rart at de ikke sier noe til oss i det hele tatt, akurat som om de ikke gleder seg. Men når babyen kommer vil di holde, kose og passe på. Eg er ikke er så begeistret for at di skal passe på babyen når de ikke har vist meg noe "omtenkesomhet" i svangerskapet. Det er jo normalt å spørre hvordan det går, hvordan er formen, har dere vert på ul osv.

Jaja, småting som eg grubler over i hverdagen..

Bra du gratulerete søstera di anonym 12.09, det er veldig koselig med gratulasjoner!:)

Skrevet

Alle som blir fortalt at vi er gravide.

Skrevet

Jeg forventer det som en høfflig reaksjon når vi forteller det til folk, men jeg forventer ikke at noen skal si noe om det hvis ikke vi nevner det først. Strengt tatt er vel ikke min graviditet så veldig interessant for andre enn våre nærmeste. Det er jo egentlig først når barnet er født det er noe å gratulere med.

Skrevet

Jeg ville ikke forventet noen gratulasjoner før barnet er født.

Skrevet

Jeg forventet det sånn sett ikke,men når noen ble fortalt at jeg var gravid, så lå liksom gratulasjonen i kortene. Kondolerer kom en mnd etterpå...

Syns det er litt snodig at nærmeste familie ikke har gratulert dere...

Skrevet

Vi fikk ingen gratulasjoner fra samboerens familie med nr 1 heller, så forventet ikke det med nr2.. De graulerte når barnet kom til, ikke med svangerskapet. Min mor og stefar sa noe ala "så hyggelig" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...