Gjest Milla med 1 Jente og Spire Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Har opplevd det både med høyre og venstre hånd nå i svangerskapet. Ikke tidligere. Det kjennes litt som om noen holder et litt fast grep rundt håndleddet, og så føles det da som det kan bli litt dårlig blodsirkulasjon ut i hånda. Har ikke tatt kontakt med legen angående dette, men synes det er litt ekkelt. Er det noen som vet om dette kan ha noe med svangerskapet å gjøre?
arth Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Høres ut som det samme som jeg har fått. Det heter karpal tunnell syndrom, og kommer av hevelse eller veske i armene som gjør plassen i "tunnellen" som blodårer/sener /nerver ligger i oppover armen særlig i håndleddet. Kan komme utelukkende som en svangerskaps-plage, men også av gjentatt senebetennelse eller raumatisme.. Google det du:)
arth Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 "som gjør plassen dårlig" skulle det stå!!
Gjest Milla med 1 Jente og Spire Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Takk for svar:) Men har du noen tips for å lette på "trykket" når det står på?
Arga G08+J12 Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Jeg hadde det i forrige svangerskap og fikk beskjed om å sove med sånne håndleddsskinner/støttebandasjer. Var spesielt plaget på natt. Ellers er det vel ikke så mye å gjøre med det i selve svangerskapet, men hvis det ikke går bort er det et enkelt snitt som skal til få å få det på rett kjøl igjen. De aller aller fleste går over når vannet i kroppen forsvinner altså, mener ikke skremme deg :-) Men kjenner ei som hadde det i alle tre svangerskapene, ble verre for hver gang og hun ble ikke kvitt det etter tredjemann.
Doodlita Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Jeg hadde det i første svangerskap, og merker at det er på tur tilbake igjen nå. Jordmor sa at det ikke var så mye å gjøre under svangerskapet, men hvis det ikke gikk over etterpå så var det en relativt enkel operasjon som skulle til for å fikse på det. For meg gikk det over med en gang sist, så regner med at det gjør det nå også. Hvis ikke, er det jo enkelt å fikse etterpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå