Gå til innhold

Flere som er engstelige...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er akkurat kommet inn i 2 trimester og glad for det, men klarer ikke slappe av...lest så mange skrekkhistorier om MA at tør ikke tro det er noe der før jeg har sett det selv...

P.g.a av at jeg maser så mye om dette har ikke samboer turdt fortelle om graviditeten til noe engang..

Har ikke hatt noen blødninger, men i følge det jeg har lest er det jo mange som mister uten å ha blødning og først finner ut på UL.

Har fått UL-time 6 okt.....enda en uke til:-(lenge vente...

Har kjøpt angelsound......Men har ikke klart høre en døyt....så det er jo med på å gjøre meg urolig:-(..huff..syte-innlegg. Noen som har det likedan??

Har foresten verdens nydeligste sønn på 11 mnd:-)var aldri redd i 1 sv.skap....men nå er jeg jo hysterisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nokså vaneleg å vere engsteleg. Sjølv venta vi med å fortelle noko til eg høyrde hjertelyden hos jordmor.

Det er slett ikkje så mange som opplever sa/ma, som ein får inntrykk av på forum. Men desse historiene er dei som er lettast å finne. Dei som opplever noko så forferdeleg har jo eit behov for å fordøye det på ein måte, og nettforum er gode å ha då. (Fælt og seie det, men desverre, på mange måtar.)

Det er ikkje kjekt å vere redd! Du får prøve å slappe av, tenke positive tankar og kutte ut alle innlegg som har med sa/ma o.l. Gjerne kutte heilt ut nettforum for ein periode, for å kunne koble tankane over på noko anna (veit av erfaring at då går tida kjappare).

Dersom du ikkje klarar å roe deg ned og fortsatt er redd, så kan du ringe til jordmor, for ein prat. Kanskje du då kan få lov å kome inn, så ho kan leite etter hjertelyd. Den er ikkje alltid lett å finne, serleg ikkje så tidleg.

Vi høyrde hjertet då eg var 12+5, først så svakt at eg ikkje haurde den skikkeleg, men så leita ho ein gong til, og då kom den sterkt og tydeleg!:) Det var ein lettelse, og eg har slappa mykje betre av etter det.

Alt er nok bra, men det er frustrerande å ikkje vite.

Prøv å slapp av, kos deg!:)

Kun 8dagar til UL;) (Om det er ei trøst, så må eg vente heilt til 27.oktober, DET er lenge det!)

Skrevet

hei

jeg er en av de personer der sliter med habituell abort det vil si jeg har mistet 3 på radd en ma og 2 sa jeg er nå 21 uker på vei med mit 3 barn (mit 6 svangerskap)

så jeg vet alt om redslen især den første tiden, og ja internettet gjør ikke redslen lettere, jeg holdt meg fra alle forum i de første 12 uker da det bare forverrede min angst.

Jeg prøver ikke å si du ikke har rett til å føle deg engstelig for det har allle men du er ikke i noen stor risiko gruppe, du har fått et barn du har ingen sa eller ma bak deg og kun en liten del av alle opdagede graviditeter ender på denne måtte(ca 15 prosent)

odg når du er over 12 uker er sannsynligheten for å miste et barn uten noen risikoer fra tidligere svangerskap/helbredssituasjon utrolig liten

men når redslen er der kan jeg kun anbefale som ovenover skrev spør om hjelp forklar situasjonen til din lege eller jordmor og se om de kan hjelpe deg.

et annet alternativ er privat utralyd jeg tok en i uke 7 grunnet blødning og ønskede å vite om hjertet hadde begynt å slå da det er en milepæl og en igjen da jeg var ca 13 uker på vei,da jeg kun har mistet tidligere end det før.

en sådan ultralyd koster imellom 1000 og1500 kr men er pengene verdt

hvis det gir ro i sjelen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...