Kaspersen Skrevet 28. september 2011 #1 Skrevet 28. september 2011 Lille smurf går i bhg hvor de serverer 2 måltider: - frokost - grøt (som han sjelden spiser siden han leveres sent) - lunsj - brødskive Til det tredje ettermiddagsmåltidet må vi ha med matpakke og det er her jeg er rådvill. Hittil har han bare fått brødskive stakkars lille, men begynner å innse at det kanskje er litt kjedelig... Hva sender dere med mini i barnehagen? Alle ideer og tips mottas med takk :-D
lykkeligmor til to<3 Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Ferskeste mini har alle måltider i barnehagen, men storpia som går på skolen hadde ikke det. Hun har brukt å få med veldig variert mat. Du kan f.eks lage omelett kvelden før og sende med, kutte opp grønnsaker og frukt, lage fullkorns tortilla wraps med det barnet liker (bruker skinke og grønnsaker), fullkornspasta med litt olje og skinke + ev. grønnsaker, kalde pannekaker med grovmel. Men brødskive er heller ikke så verst da:) Veldig fornøyd pie som har fått masse misunnelige kommentarer på matpakken;)) lykke til!
abella Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 Mitt beste tips er rett og slett middagsrester! Det er lettvint og gir litt mer variert kost en brødskiver. Hvis du har feks kjøttbiter i en boks kan du i tillegg legge oppi potetbiter, pastaskruer, osteterninger el. Gutten her får også med seg kokt egg eller omelett nesten hver dag. Da lager jeg ofte for 2-3 dager samtidig. Og så legger jeg alltid med oppskåret frukt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 Vi har kjøpt en fin tredelt matboks, med 3 separate rom, som jeg fyller med litt forskjellig småsnacks i tillegg til brødskive. Eks kan være kokt egg, fullkornspasta, fiskepinner, fiskekaker, kjøttboller, ostesticks/ terninger, All Bran flak el lign, sånne trekantede småoster og oppskåren frukt/ grønt, skinkebiter osv. Jenta vår er ganske småspist av seg, så det gjelder å gjøre matpakka så fristende som mulig;)
sillyfilly og Olivia Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Mat muffins ble tatt veldig godt imot her i huset. Lagde vanlig muffins røre(uten sukker så klart), hadde oppi oregano, hakket soltørket tomat, finhakket løk og hvitløk og litt revet ost. Knall godt!! Jeg var skeptisk med en gang men jeg ble overbevist når jeg smakte. Her kan du jo variere i det uendelige med skinke, spinat, mais, tacokjøttdeig, osv. Mange oppskrifter på nett.
Giss Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Tortilla-pakker m diverse fyll. Litt salat m agurkebiter, skinkebiter, paprikabiter, ananasbiter, mild tacosaus og rømme f eks. eller litt krydret, stekt kjøttdeig, løk, agurkbiter, tomatbiter, mais, mild tacosaus og rømme f eks. eller hva barnet måtte like. Her kaller vi det "pakker" og det er populært! -Men det griser litt når de spiser da.... Vanilleyoughurt rørt med biter av frisk oppskåret frukt og knekkebrødbiter til å drysse over. Kokt kald tortelini med en liten boks med saus til å dyppe i. Biter av hjemmelaget pizza.
Kaspersen Skrevet 28. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2011 Åååå, så flinke dere er!!!! Tusen takk for mange gode tips, skal herved begynne et nytt og bedre matpakkeliv ;-)
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 1. oktober 2011 #8 Skrevet 1. oktober 2011 Her om dagen lagde jeg grovbrød men hadde masse mer melk i, og stekte dem i vaffeljernet. Matmuffins er også populært her. Vi bruker å ha salami/skinke, ost, mais, purre og paprika i. Middagsrester Oppskjært frukt og grønnsaker Ang omlett, kan jeg tipse om å ha eggerøre i muffinsformer og steke dem i stekeovnen. Da er de enkle å legge i matboksen og de er ferdig porsjonert
LittLykkelig Skrevet 2. oktober 2011 #9 Skrevet 2. oktober 2011 Prøvde å sende med ettåringen min middagsrester, men da lå det urørt i matpakken. Han åt bare brødet Hvor lenge i forveien lager dere denne maten? Hvor lenge kan f.eks disse matmuffinsene stå?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå