konemor med gutt+spire:) Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Jeg har handlet på ebay i helga! For å si det sånn så har jeg kjøpt ammapute, termometer som man "skyter" i panna for å måte temp, og brystpumpe (avent).. dette kostet meg den nete sum av neste 600kr.. jeg sjekket prisene i butikken på de samme varene og hadde måttet betale 1060kr MER for akkurat de samme varene om jeg hadde valgt butikk i stede for å vente ca 14 dager på å få de i postkassen min. Så damer her er det masse å spare!!! tusen kr spart på tre produkter er en del, for man trenger en del små ting når man får baby i hus. senga kjøpte vi brukt for 400kr, stellekomoden fikk vi gratis av naboen <3 bilstol og vippestol hadde vi fra før i tilleg til vogge. På ebay har de også leker og eller ALT man trenger faktisk rimeligere enn på norske nettbutikker eller i vanlig utstyrs butikker. jeg kjøper fra storbritania da frakten der er billigere enn fra usa. kan også kjøpe fra tyskland, men minn tysk er ikke så god så der sliter jeg litt det jeg nå står fast på er den babygymmen det er så mange varianter og de er dyre i butikkene. men jeg finner ingen jeg liker enten blir det for overdådig med leker, eller så er det lite som jeg tenker intresserer barnet senere. hadde en med lyd til gutten vår på tre år, men den hold på å gå meg på nerverne for den MÅTTE han ligge under hver morning fra halv sju til ni i fire mnd! har dere tips til nyttige ting til babyen? er først og fremst denne babygymmen som plager meg at jeg ikke finner
gullimagen Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 så smart! men hvor mye er frakten fra storbritania? og blir det ikke ekstra når du må betale toll itillegg?
Knøttefrøken Skrevet 28. september 2011 #3 Skrevet 28. september 2011 husk at toll regningen dumper ned i posten om en liten stund da. Du kan lett sjekke hva ting koster ved å bruke kalkulatoren på www.toll.no Barnevogn feks er det masse å spare på å kjøpe fra utlandet. Feks en Mountain Buggy koster ca 8500 her i norge, importerer du den koster det deg i underkant av 5000...
Farrah84 Skrevet 28. september 2011 #4 Skrevet 28. september 2011 hei Kan anbefale babygymmen de har på ikea, den er billig og ganske enkel i tre. Gutten min synes den er kjempe fin iallefall, kan ligge under den i timesvis. Når det gjelder toll ved bestilling på ebay, må man ikke betale toll og mva på varer som koster under 1000 kr, siden bestillinger fra ebay blir regnet som gaver. Har handlet mye derifra og aldri betalt toll og mva:)
*Lissja* Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Mye kjekt å finne på ebay bare man søker litt ja Kjøpte nylig baby ugg derfra selv Har også sett på mye annet. Gjerne kom med tips på enkelt-tinger om noen finner noe interessant
Bananikakao'n Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 For det første: NORSK TOLLGRENSE ER PÅ 200,- og ikke 1000,- At ting fra EBAY regnes som gaver??? Det er ingenting som kommer fra butikken ebay. Ebay funker som finn.no, et sted hvor man selger og kjøper varer fra hele verden. At den du kjøper av merker pakken som "gift" i stedet for riktig verdi er en helt annen sak. Og tro ikke at ikke tollen åpner om de er i tvil. Greit å sjekke fakta så man slipper å få en regning på tollavgift+mva fodi noen skrev noe på et forum.
arth Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 NOEN - sjekk dette da!! Det er mulig å stemple pakken som gave, da slipper man toll, men vet ikke om det er så lett å få til. Bestillte hundeklær fra usa (via kina) og de stemplet som gave, betalt aldri toll på de pakkene.
Knøttefrøken Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Det er opp til avsenderen du kjøper varene av om de vil stemple det du kjøper som gave eller ikke. det er jo ifor seg ulovlig, siden det faktisk ikke er gave. men men har du fått det sånn er du jo heldig. Har selv handlet masse på ebay selv og passet på å handle for under 200kr om gangen, og heller legge inn mange små bestillinger. Da slapp jeg unna.
Bananikakao'n Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=219284&epslanguage=no#avgiftsfri Sånn da, her er faktaen ;o)
septemberpiken Skrevet 28. september 2011 #10 Skrevet 28. september 2011 For øvrig er det veldig få varer som er TOLLbelagt, men MOMSgrensen for innføring av varer er 200 kroner, ja. Det er ikke det samme. Og at selgere på eBay merker det du kjøper som "gift" er heller ingen selvfølge, selv om du kanskje har vært heldig.
konemor med gutt+spire:) Skrevet 29. september 2011 Forfatter #11 Skrevet 29. september 2011 Ja det er litt komplisert å forklare synst jeg. jeg har aldri betalt vertekn till eller avgifter da jeg holder meg til varer som koster max 199kr. merk dere at da er det VAREN som koster dette og ikke frakt. om frakten skulle være på 300kr eller den totale summen med vare og frakt blir over 200kr betaler man like vel ikke noe ekstra i avgifter eller toll så lenge varen koster under 200kr... prisen på frakt kommer som regel opp når man er inne og ser på produktet/varen man vil kjøpe. jeg har laget meg en hovedregel at står det ikke frakt oppgitt kjøper jeg eller ikke varen da den kan være så høy at det ikke lønner seg å kjøpe varen via ebay, noen har i tilleg gratis frakt. det er ikke den totale prisen som avgjør om man må betale avgifter men selve orisen på varen. derfor begrenser jeg søket mitt alltid til 199kr for da slipper jeg å rekne ut avgifter og om det lønner seg sånn eller sånn
konemor med gutt+spire:) Skrevet 29. september 2011 Forfatter #12 Skrevet 29. september 2011 frakt varierer fra selger til selger, noen har mye frakt, andre har gratis frakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå