Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Er i dag i uke 32, å gutten vår ligger i seteleie. Han har liggi I samme leie hele veien, ved alle kontroller å ultralyder. har hatt en del av div grunner. Han ligger med rompa ned Å ryggen ut. Nå skal jeg på ny kontroll i uke 36 eller 37 for å se om han fortsatt ligger i sete. Da vil de evt. Prøve snu han:s hvordan fåregår dette? Noen som har vært borti lignende å de Har snudd seg sent? Er Han i sete da ved neste kontroll å Det ikke Er vellykka å snu han vil jeg få planlagt ks. Merka at det plutselig ikke var så lenge igjen å at jeg brått ble mer skeptisk til fødselen:/
-lykken er 3- Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Her snudde ikke lillegull seg før i uke 36- lå i tverrleie fram til da! Så det er enda håp for at han skal snu seg selv, siden det enda er god plass til å bevege seg! Lykke til videre, håper han snur seg selv før uke 36- 37!
siljesnupp med minisnupper Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 her lå mini i sete/tverrleie(bytta visst litt på) fram til uke 35.. da endelig hadde h#n snudd seg og ikke nok med det men hadde festa seg også så det er håp enda:) lykke til og håper han snur seg snart:)
aboutagirl Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Jeg hadde også baby i seteleie, og legen på sykehuset prøvde å snu han, uten hell. Var nokså ubehagelig egentlig, men babyen hadde det bra hele tiden. Tok røntgen av bekkenet og fikk vite at å føde vanlig ville gå bra. Hadde egentlig mest lyst til å ta ks, men ble anbefalt på det sterkeste å føde vanlig. Den dagen jeg skulle tilbake til sykehuset for å diskutere valget mitt gikk vannet, så da ble det fødsel i stedet. Fødte vanlig vaginalt, gikk veldig fint det. Tror ikke det er noe verre enn med en baby som ligger riktig vei, men har ikke noe å sammenligne med da. Jeg angrer i alle fall ikke på at jeg ikke tok ks
La rubia Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 jenta mi trives godt i seteleie og har aldri prøvd å snu seg. Jeg er i uke 37 og i går fikk jeg time til planlagt keisersnitt om 12 dager, pga at jeg i tillegg har hjerteforma livmor og de ikke kan prøve å snu henne. Jeg var først veldig skeptisk og ville egentlig ikke ha keisersnitt i det hele tatt. Men de har gitt meg ekstra informasjonstimer sammen med jordmor og lege i løpet av neste uke slik at jeg skal bli godt informert om allt som skal skje, både før under og etter. Så jeg føler meg godt tatt vare på og tror dette kommer til å gå kjempebra! Og det gjør det for deg også! bare be om hjelp til å bearbeide skepsisen din til en event slik fødsel
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Uke 32 er ennå veldig tidlig, og de fleste vil snu seg riktig vei. Her lå gutten i sete i uke 37, og vi fikk utført en vellykket ytre vending på dag 37+4. Helt ukomplisert og tilnærmet smertefritt (var bare lett ubehagelig, ikke vondt i det hele tatt), selve prosedyren tok ca 2 minutter. Søk på "external cephalic version", så finnes det masse videoer av prosedyren på youtube. Før og efter må du observeres noe med CTG og evt. ultralyd for å sjekke at bebis har det bra. Enkelte barn snur seg tilbake i seteleie selv, det kan da gjøres flere vendingsforsøk, faktisk helt frem til fødsel.
Lilletrille91+ønske om søsken Skrevet 28. september 2011 Forfatter #7 Skrevet 28. september 2011 Godt å høre flere har snudd seg sent Jeg får dessverre ikke gå i fødsel om han ligger i sete, hvis det ikke skjer tidligere enn planlagt da, for da er det liksom ikke mye å få gjort. Men har hofte og bekkenskade som gjør at det beste er ks om han ikke snur seg eller de klarer snu han. Så får bare håpe han snur seg av seg selv
nypåtur Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Jeg har født 2 stykker i sete, det har gått veldi bra. Den siste nådde jeg ikke å få epidural engang, det gikk så fort. Selve utpressingen er vel litt verre og lengre med setefødsler. Det var aldri noe snakk om å prøve å snu de fra utsiden. Jeg fik litt akupunktur nå med den siste uten at det hjalp. Nå venter jeg nummer 3 og den ligger med hodet ned og jeg er uke 39 imorgen, jippi så er litt spent på denne fødselen. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå