FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Hei damer! Oppdateringsrunde!! For meg er jeg akkurat ferdig med dobbel pergorunde og skal sjekke egg på fredag. Hvis det ligger bra til, så får jeg sikkert sprøyten igjen. Håper virkelig jeg får eggløsning denne gang. Holder på å temper også for å se noe resultat der. *Håper* Hvordan går det med dere da? Ingen med resultater av Pergo enda?
Turbotrollet & Lille Sprell♂ Skrevet 27. september 2011 #2 Skrevet 27. september 2011 Jeg hadde el forrige helg, så enten kommer TR for fullt nå til helga eller så må jeg vel ta en test Venter i spenning... Har hatt masse murringer i magen, men vet jo at når man bruker medisiner så blir jo kroppen litt merkelig og man kan ikke tolke "symptomer"
mortilto? Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 TR kom på lørdag Så nå venter en ny dobbeltkur med Pergo, starter i morgen. Syns jeg hadde mye el-smerter sist, pluss en del kvalme, så er spent på bivirkningene denne runden. Noen av dere som har hatt bivirkninger av Pergo?
TurboJenny87 Skrevet 27. september 2011 #4 Skrevet 27. september 2011 Hei hei:-) Tok min første Pergo tbl i dag, dette er min første enkle kur og jeg er suuuper spent. Skal på UL neste tirsdag for å se om det er et egg som er klart til å slippe:-) Ser det er flere som får eggløsningssprøyte etter de har vært på UL, kanskje jeg skal spørre gyn om det?
Metti er håpefull Skrevet 28. september 2011 #5 Skrevet 28. september 2011 Jeg venter fremdeles på tanta. Er 16 -17 dpo men tempen synker litt for hver dag så er nok ikke gravid ! Håper jeg kan gå rett på ny pergo kur ; )
Evigoptimisten Skrevet 28. september 2011 #6 Skrevet 28. september 2011 Hei Pergo babes! Jeg tok min andre pergokur i september = ingen graviditet. Ser at dere får god oppfølging mtp eggløsnings sprøyter o.l. Fikk jeg aldri tilbud om. Men, spørsmålet mitt er: Skal man ikke ha en måneds pause mellom hver pergokur? Eller har jeg misforstått.... Jeg tok en kur i juli og neste i september..
mortilto? Skrevet 28. september 2011 #7 Skrevet 28. september 2011 Tror det varierer litt om man skal ha pause eller ikke. Man tar jo pause for å unngå overstimulering av eggstokkene og cystedannelse, så dem med PCOS skal ha pause såvidt jeg har skjønt. Men jeg har ikke PCOS, og får el av meg selv (tar Pergo for å få en ekstra "boost"), så gynekologen min sa at jeg kunne ta kurene etter hverandre.
SallySue Skrevet 28. september 2011 #8 Skrevet 28. september 2011 Hei jenter ! Jeg melder meg med på denne gruppen da jeg starter opp igjen med Pergo så snart TR melder seg. Brukte Pergo i vår og ble gravid etter 3 mnd. Det måtte en dobbel kur til, men da satt det som bare den Mistet dessverre den lille erta vår i uke 16. Den verste sorgen har lagt seg og p-pillene er kastet
Alyssa Skrevet 28. september 2011 #9 Skrevet 28. september 2011 Jeg har tatt pergo for første gang denne måneden, enkel kur. IKM nå til fredagen. Veldig spent, kjenner etter tegn hele tiden. Tatt to tester som var negative. Vi har prøvd i over 2 år, 1 SA og 2 MA. Om det ikke går nå er det dobbel kur neste måned.
just_mee Skrevet 29. september 2011 #10 Skrevet 29. september 2011 Melder meg inn her jeg oxo men ser dere har fått UL og sprøyter og en del til og med blod prøver.. har ikke fått noen ting jeg så trur nok jg skal ringe legen til mandag når han er tilbake.. er min 1 kur med pergo np (dobbel) og siste tab tok jg i går så tenkte å starte med el testene i morgen.
meg og mine <3 Skrevet 29. september 2011 #11 Skrevet 29. september 2011 Jeg hører også til her:) har hatt to runder med pergo, første runden fikk jeg EL, men ikke nå i september, så blir spennende å se nå neste runde om det dukker opp noe EL da. visst ikke så må jeg nok ta kontakt med legen igjen. Har lest at det er mange andre her inne som får oppfølging og sprøyte, men jeg har heller ikke fått det. Kan nok være lurt å spørre legen sin om det hvertfall ja:)
SallySue Skrevet 29. september 2011 #12 Skrevet 29. september 2011 Men når starter dere på kuren? Jeg har ikke TR eller EL av meg selv, tar ofte opp mot 6 mnd mellom hver gang, så da blir det jo lenge å vente til 5.dag mens lissom??
mortilto? Skrevet 30. september 2011 #14 Skrevet 30. september 2011 Jeg tror du kan starte når som helst. Det står ihvertfall hvis du søker på Pergotime på felleskatalogen.no
SallySue Skrevet 3. oktober 2011 #16 Skrevet 3. oktober 2011 Hvordan ligger dere an jenter? Starter på dobbel kur i dag, spent på når/om EL testene slår ut etterhvert...
TurboJenny87 Skrevet 3. oktober 2011 #17 Skrevet 3. oktober 2011 Å så trist å høre at du mistet SallySue:-\ Jeg mistet i MA i uke 11 i juni, det er nok enda verre å miste i uke 16.. Godt å høre at du er "oppå hesten" igjen:-) Det sies jo at el kommer 5-10 dager etter avsluttet kur, men vi legger inn akskjer annenhver dag fra dag 9 for sikkerhetsskyld;-) Kanskje du kan begynne å teste etter el på CD 10, da er du sikker ihvertfall:-) Jeg er på CD 11 i dag, skal til gyn i morgen og få sjekket eggene mine i morgen. Er spent! Er som sagt min første enkle pergokur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå