Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Babyen vår på 11 dager i dag bruker så ekstremt lang tid på ammingen. Det kan ofte gå langt over 1 time før han er helt ferdig med å spise.. Han kom 2,5 uker før tiden og var liten av seg da også. Han var bare 2530g, men han legger no på seg nå. Han sov hele tiden i starten og han måtte neste tvinges i mat ofte. Nå begynner han å bli litt mere våken. Ammingen derimot, han sovner ofte ved puppen fordi han er trett nesten hele tiden. Han bruker goood tid på å suge, jeg prøver å stryke han på kinnet og ryggen og alt det der for at han skal suge, men alikevel tar det lang tid. Han svelger ofte luft ved uhell, og da må det rapes , og han får ikke alltid ut den rapen, så da vil han ivertfall ikke suge.. Dette er jo greit på dagen, men natten så kjenner jeg at jeg blir veldig mye mer gretten, og det er ikke noe gøy ;( Huff, har dere noe tips? Finnes det noe jeg kan gjøre overhodet? Jeg ammer han når han vil ha mat, og lar det ikke gå mye over 3 timer for hver gang om han feks sover..
Storesmurf+Lillesmurfene Skrevet 27. september 2011 Forfatter #2 Skrevet 27. september 2011 Og jeg vil heller ikke vente flere timer til han e skrubbsulten, når han er så liten fra før av. Og han hadde lavt blodsukker når han kom til.
cent Skrevet 27. september 2011 #3 Skrevet 27. september 2011 Har dere vært og veid gutten sånn at dere veit om han legger på seg fint? Gutten vår veide bare 50 gram mer enn deres når han ble født og vi dro og veide ham et par dager etter at vi kom hjem fra sykehuset for å sjekke at han la på seg fint. Vi har aldri vekket ham for å gi ham mat, noen ganger har han sovet oppmot 4,5-5t om natta, men han legger fint på seg, så da ser jeg ingen grunn til å vekke ham. Vår sovner også veldig lett ved puppen, jeg har funnet ut at det eneste som holder ham litt mer våken er å massere foten eller skuldra... På natta la vi inn et bleieskift halvveis i matingen slik at han våknet skikkelig og fikk i seg mer mat. Nå har han blitt litt mer våken (1 måned), så nå trenger vi ikke lenger å ta bleieskiftet midt i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå