ToneC Skrevet 27. september 2011 #1 Skrevet 27. september 2011 Har hatt sopp på brystene og regner med at babyen har hatt det også. Har gått på to Mycostatin kurer. Nå ser jeg at han er ganske hvit i ganen, lurer på om de er sopp.. Er der tennene evt kommer. Er litt hypp på å gi han enda en kur med Mycostatin.. Noen som har prøvd å pensle på Farris? Tenker det kan bli litt ubehagelig siden det er nesten bak i svelget..
lillenims Skrevet 28. september 2011 #2 Skrevet 28. september 2011 Trøske gir belegg som kan skrapes av, ganske karakteristisk dersom man får ro på seg til å studere det... Jeg ville kontaktet lege eller helsesøster iallfall. Husk at du også skal ha behandling, og det er mulig du bør ha annen behanlding enn du har fått tidligere. Å pensle på mycostatin eller farris er vel mye det samme når det kommer til ubehag, tror jeg? (Ganen er forresten oppi munnen, "nesegulvet" liksom, tennene kommer i gommene Ble litt forvirret over tenner i ganen første gang jeg leste innlegget ditt...)
ToneC Skrevet 28. september 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2011 D er vanskelig å se om det er anlegg for tenner el trøske. sitter helt innerst bak. mycostatinen ga jg som mikstur, penslet ikke. er i såfall 3. Gangen. Tror soppen kan bli immun mot middelet. Lillenims, har du erfaring m Farris?
Hortensia85 Skrevet 29. september 2011 #4 Skrevet 29. september 2011 Her hadde både jeg sopp og småtten trøske. Jeg smurte brystvortene med canesten etter hver amming, etter å ha lufttørket! (veldig viktig). Og fikk mikstur til småen med mycostatin som han skulle ha 1 ml 4 ganger til dagen. Dette var forferdelig for han visst nok og ble et styr hver gang, er ikke så rart fordi detr er jo ganske sterkt for de små stakkars! Han fikk mycostatin i 6 uker men det gav seg fortsatt ikke!! (jeg sluttet å amme så var ikke det at vi smittet hverandre frem go tilbake heller) Gikk tilbake til legen og fikk duflican, denne skulle han bare ha 1,5 ml en gang for dagen og smakte appelsin Veeeeldig søtt da, men likevel mye bedre enn mycostatinen Etter to dager var ALT trøsken borte, og småtten stakkar hadde hele munnen full, både lepper, tunge og hele ganen Gå til legen og spør etter diflucan du og håper du får den, den virket hvertfall som bare det her Husk at de skal blande ut med sterilt vann på apoteket når du henter den (hvis du får den da hehe Lykke til
lillenims Skrevet 29. september 2011 #5 Skrevet 29. september 2011 Så vidt jeg vet skal Mycostatin pensles i munnen på små barn, dvs miksturen skal være lengst mulig i kontakt med munnslimhinnene, og det oppnås enklest mulig med pensling. Som ammehjelper kan jeg ikke gi medisinske råd, men jeg anbefaler at du enten får legen din til å snakke med Nasjonalt kompetansesenter for amming (NKA) om evt endring i dosering/behandlingslengde/medisin, eller at du sender inn spørsmål om det på http://www.tryggmammamedisin.no. Få med mest mulig informasjon om hvilken behandling/dosering dere har fått før. Farris er et kjerringråd jeg har hørt mange bruke, enten alene elelr før behandling med Mycostatin. Jeg vet ikke om det virker, men det er iallfall ikke skadelig. Hell litt i et eggeglass og dypp en bomullspinne oppi, bruk denne til å pensle inni munnen. (Hell ut rester så du unngår gjensmitte med sopp via eggeglasset med farris.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå